kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳

تل‌آویو: عربستان، اسرائیل را خانه دوم خود بداند!

در ادامه روند عادی‌سازی روابط برخی اعراب و رژیم صهیونیستی، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل ضمن قدردانی از مسئولان حج در عربستان اعلام کرده: «شهروندان سعودی، اسرائیل را خانه دوم خود بدانند.»!


سرویس خارجی-

عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و آل‌سعود و برخی دیگر از کشورهای مرتجع عربی به مرحله بی‌سابقه‌ای رسیده است. این چند کشور عقب‌مانده عربی دیگر مثل گذشته روابط خود با رژیم صهیونیستی را پنهان نمی‌کنند. اخیرا چند خبرنگار از کشورهای عربی از جمله عربستان به سرزمین‌های اشغالی سفر و به گرمی مورد استقبال صهیونیست‌ها قرار گرفتند. علاوه بر این حمایت ارتجاع عرب از طرح خائنانه معامله قرن در مورد فلسطین نیز اوج این همکاری‌ها بود. در تازه‌ترین مورد «حسن کعبیه» سخنگوی عرب‌‌زبان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در یک ویدیوی کوتاه به بهانه برگزاری مراسم حج، از مسئولان سعودی برای میزبانی از فلسطینی‌های مقیم سرزمین‌های ‌اشغالی قدردانی کرد.
به گزارش فارس، او در این ویدیو که در صفحه «اسرائیل فی الخلیج» در توئیتر بارگذاری شده، شهروندان کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به خصوص عربستان را «دوستان» رژیم صهیونیستی خطاب کرد و گفت: «اسرائیل از شما به گرمی استقبال می‌کند، اسرائیل را خانه دوم خود بدانید.» خوش‌آمدگویی این مقام صهیونیست به شهروندان آن چند کشور مرتجع برای سفر به سرزمین ‌اشغالی در حالی است که اخیرا سفر یک هیئت رسانه‌ای عربی به فلسطین و دیدار با مقامات صهیونیست، به شدت جنجال‌برانگیز شد و بسیاری این سفر را محکوم کرده‌اند. فلسطینی‌ها «محمد سعود» خبرنگار سعودی را نیز که به مسجدالاقصی رفته بود با تحقیر بسیار بیرون ‌انداختند. یک نوجوان 12 ساله فلسطینی نیز به صورت این سعودی خائن، تف ‌انداخت و از سوی رژیم صهیونیستی احضار شد.
اعتصاب غذای اسرای فلسطینی
از سوی دیگر، با پیوستن شمار دیگری از اسیران فلسطینی به نبرد شکم‌های گرسنه با ‌اشغالگران قدس، موج اعتصاب غذا در میان اسیران دربند گسترش یافته است. به گزارش تسنیم، هیئت رهبری جنبش خلق از پیوستن 18 اسیر جدید به اعتصاب کنندگان خبر داد. اسیران فلسطینی از چند روز پیش در اعتراض به شرایط نامناسب زندان‌های‌اشغالگران و رفتارهای سرکوبگرانه و خشونت آمیز آنها دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
خبر دیگر اینکه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طرح ساخت منازلی برای فلسطینی‌ها در مناطق موسوم به مناطق «ج» در کرانه باختری را به شورای وزارتی کوچک رژیم صهیونیستی ارائه کرد که این طرح در ازای افزایش ساخت و ساز در داخل شهرک‌های صهیونیست‌نشین در این مناطق مطرح شده است. مناطق «ج» براساس توافق‌نامه اسلو که سال ۱۹۹۵ بین سازمان آزادی‌بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی امضا شد، مناطقی است که تحت سیطره تل‌آویو است و ۶۱ درصد مساحت کرانه باختری را در‌بر می‌گیرد. به گفته رسانه‌های صهیونیست، نتانیاهو طرح را بررسی کرده و برخی از اعضای کابینه دیدگاه‌هاشان را نسبت به آن ارائه کرده‌اند. طرف‌هایی در کابینه این طرح را «حساس» می‌دانند و به ارتباطی بین این طرح و سفر جارد کوشنر، مشاور رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه و طرح صلح آمریکا‌اشاره می‌کنند. بر اساس آمارهای رژیم صهیونیستی و فلسطین ۶۷۰ هزار شهرک‌نشین در شهرک‌های کرانه باختری و قدس شرقی ساکن هستند.