kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲

نظامیان تروریست آمریکایی 20 غیرنظامی افغان را کشتند

همزمان با به خاک و خون کشیده شدن ده‌ها غیر‌نظامی ساکن «صعده» یمن توسط جنگنده‌های رژیم سعودی، جنگنده‌های آمریکایی نیز با بمباران مناطق مسکونی شمال افغانستان، 20 غیر‌نظامی‌، از جمله زنان و کودکان را کشتند.



دیروز همزمان با انتشار خبرهایی در‌باره حمله جنگنده‌های رژیم سعودی به بازار صعده و کشتار 15 زن و کودک، آمریکا نیز در شمال افغانستان جنایت تازه‌ای را رقم زد؛ خبرگزاری تسنیم با اعلام اینکه حملات هوایی و عملیات‌ شبانه نیروهای آمریکایی در افغانستان افزایش یافته، خبر داد که تفنگداران آمریکایی طی یک عملیات شبانه در شهرستان «سیاه گرد» ولایت «پروان»، یک مسجد و مدرسه دینی را مورد یورش قرار‌ دادند، و همزمان با آن، مناطق غیر‌نظامی «قمچاق» و «شتک» را بمباران کردند که در نتیجه آن، بیش از 20 شهروند افغان از جمله زنان و کودکان، کشته شدند. ‌اشغالگران آمریکایی علاوه بر آن، بیش از 30 نفر از ساکنان مناطق یاد شده را نیز با خود برده‌اند.
این اتفاق، خشم مردم شهرستان سیاه گرد را به دنبال داشته و ساکنان این شهرستان علیه نیروهای آمریکایی دست به تظاهرات زدند.
مردم، دولت کابل را به سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی در برابر کشتار غیرنظامیان توسط ‌اشغالگران، متهم می‌کنند.
این در حالی است که نیروهای آمریکایی در افغانستان از مصونیت قضایی(کاپیتولاسیون) برخوردارند و دولت کابل نمی‌تواند جنایات آمریکایی‌ها را پیگیری کند.
هلاکت 2 نظامی تروریست آمریکایی
به گفته منابع آمریکایی‌، یک سرباز افغان روز دوشنبه دو نظامی آمریکایی را کشت. به گزارش فارس، فرماندهی مرکزی آمریکا این خبر را تایید، ولی از ارائه جزئیات بیشتر در ارتباط با آن، خودداری کرد.
دو هفته پیش (22 تیر) نیز فرماندهی نیروهای حمایت قاطع (ناتو) در افغانستان، از کشته شدن یک نظامی آمریکایی در افغانستان خبر داده بود.
از ابتدای سال 2019 میلادی(11دی) تا کنون، بیش از 10 نظامی تروریست آمریکایی در افغانستان کشته شده‌اند.
در حال حاضر، حدود 14000 سرباز آمریکایی در افغانستان مستقر هستند.
بر اساس گزارش پنتاگون، از ابتدای اکتبر 2001 میلادی و آغاز جنگ در افغانستان تا کنون، بیش از 2400 نظامی آمریکایی در افغانستان کشته و دست‌کم 20 هزار نظامی آمریکایی دیگر زخمی شده‌اند.
کشته و زخمی شدن ۴۰۰۰ غیرنظامی طی 6 ماه
سازمان ملل طی گزارشی اعلام کرد، در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۹ (از 11 دی تاکنون)، حدود ۴۰۰۰ غیرنظامی در افغانستان کشته یا زخمی شده‌اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل دیروز طی گزارشی اعلام کرد، در افغانستان طی نیمه نخست سال ۲۰۱۹، دست‌کم 3812 غیرنظامی کشته یا زخمی شده‌اند، و در این میان، شمار تلفاتی که نظامیان دولتی یا نظامیان تحت رهبری ناتو عامل آن بوده‌اند، افزایش زیادی داشته است.