kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷

کشف بیش از 4 تن مواد مخدر در 3 استان کشور

نیروهای انتظامی در هندیجان، سمنان و خاش چهار هزار و 292 کیلوگرم انواع مواد مخدر را طی عملیات‌های جداگانه‌ای کشف و ضبط کردند.


سرویس شهرستان‌ها:

به گزارش خبرنگار کیهان از هندیجان دادستان این شهر گفت: دریابانان نیروی انتظامی منطقه هندیجان طی یک عملیات در آب‌های خلیج‌فارس یک هزار و 500 کیلوگرم مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.
حسن خادمی، با ‌اشاره به اینکه این مواد مخدر از نوع تریاک می‌باشد، افزود: در این رابطه سه سوداگر مرگ بازداشت و یک فروند قایق نیز توقیف شد.
پایگاه خبررسانی پلیس فرمانده انتظامی استان سمنان هم از کشف یک هزار و 605 کیلوگرم مواد مخدر در عملیات مشترک این استان با پلیس سیستان و بلوچستان خبر داد.
سرهنگ عبداله حسنی، گفت: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اطلاعاتی از فعالیت‌های مجرمانه اعضای باندی که با قاچاقچیان بین‌المللی ارتباط داشتند به‌دست آوردند.
وی با بیان اینکه اعضای این باند قصد انتقال یک محموله بزرگ مواد مخدر را به مرکز کشور داشتند، ادامه داد: در همین راستا هماهنگی‌های لازم قضایی و تعامل موثر و مطلوب با پلیس سیستان و بلوچستان برقرار شد.
این مسئول انتظامی از حضور تیم‌های عملیاتی پلیس سیستان و بلوچستان در منطقه حمل محموله خبر داد و گفت: تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس ماموران به ثمر نشست و با هدایت لحظه به لحظه اطلاعاتی ماموران پلیس استان سمنان تویوتا هایلوکس حامل مواد مخدر در منطقه «مک سوخته» در هنگ مرزی سراوان شناسایی
شد.
سرهنگ حسنی به درگیری مسلحانه سوداگران مرگ و پلیس ‌اشاره و خاطرنشان کرد: قاچاقچيان پس از يک ساعت درگيري با استفاده از تاريکي شب و موقعيت جغرافيايي خاص منطقه، خودروي حامل مواد را بجا گذاشته و به کشور پاکستان متواری شدند.
وی از کشف یک هزارو 587 کیلو تریاک و 18 کیلو هروئین در این عملیات خبر داد و اضافه کرد: يک قبضه سلاح کلاش و تعدادی مهمات مرتبط با آن نیز کشف و ضبط شد.
همچنین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان هم از دستگیری دو سوداگر مرگ و کشف یک هزار و ۱۸۷ کیلو مواد افیونی در درگیری مسلحانه پلیس مبارزه با مواد مخدر در شهرستان «خاش» خبر داد.
سرتیپ محمد قنبری گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان «خاش» یک باند قاچاق را که به صورت مسلحانه و با استفاده از خودرو‌های تیزرو قصد جابه‌جایی محموله سنگین مواد افیونی از مناطق مرزی به عمق کشور را داشتند، شناسایی کردند و با پشتیبانی تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قاچاقچیان را شب سه‌شنبه در حال جابه‌جایی مواد مخدر با دو دستگاه پژو ۴۰۵ در محور خاش-زاهدان تعقیب کردند.
قنبری عنوان کرد: در پاک سازی منطقه ضمن دستگیری دو سوداگر مرگ، یک‌هزار و ۱۰۳ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک، ۴۳ کیلو و ۷۷۰ گرم حشیش و ۴۰ کیلو سایر مواد مخدر کشف شد.