kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۰۲۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱

احمق درجه یک متحد فرانسوی خود را احمق خواند

ترامپ که پیش از این ترزا می‌ نخست وزیر سابق انگلیس را احمق خوانده بود روز جمعه ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه دیگر متحد خود را احمق نامید. ترامپ همین چند وقت پیش مشاور سیاسی همین ماکرون را به عنوان میانجی به تهران فرستاده بود.


سرویس خارجی-

سال گذشته میلادی بود که اعضای کنگره آمریکا «ساندرا پیچای» مدیر اجرایی گوگل را به کنگره احضار کردند. یکی از سؤالاتی که از وی پرسیده شد این بود که «چرا وقتی کلمه احمق را در گوگل سرچ می‌کنیم، عکس ترامپ به عنوان نتیجه دیده می‌شود؟» صفت احمق تنها در جستجوی گوگل مترادف ترامپ نیست بسیاری از مقامات سابق و فعلی دولت نیز در محافل خصوصی از ترامپ با لفظ احمق یاد کرده‌اند. مایکل ولف نویسنده کتاب «آتش و خشم: داخل کاخ سفید ترامپ» هم در کتاب خود نوشته «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، ترامپ را یک «ابله» نامیده است. به گفته ولف تنها «رکس تیلرسون» چنین نظری ندارد بلکه بسیاری از کارکنان و کارفرمایان در کاخ سفید و دولت معتقدند ترامپ کند ذهن، سفیه‌، احمق و خنگ است.
با وجود این ترامپ معتقد است نه تنها احمق نیست بلکه خیلی هم باهوش است و دیگران احمق هستند. وی طی سه سال ریاست جمهوری خود بسیاری از مخالفین و منتقدین خود را احمق خطاب کرده است. وی این تبحر را هم دارد که همزمان یک احمق را باهوش خطاب کند! اخیرا دایره احمق‌ها به متحدین نزدیک آمریکا نیز رسیده و ترزا می ‌و ماکرون نخست‌وزیر سابق و رئیس‌جمهور کنونی انگلیس و فرانسه نیز مفتخر به کسب این لقب از ترامپ شده‌اند.
 در همین راستا «دونالد ترامپ» روز جمعه در پیامی در توئیتر به شدت از اقدام فرانسه در اعمال مالیات اضافی بر شرکت‌های فناوری اطلاعات این کشور در فرانسه انتقاد کرد و نوشت: «حماقت ماکرون اقدامات متقابل علیه این کشور را به همراه خواهد داشت». ترامپ هشدار داد که آمریکا می‌تواند در پاسخ به این اقدام پاریس بر تعدادی از محصولات فرانسوی مالیات وضع کند. ترامپ همین چند وقت پیش مشاور سیاسی ماکرون را برای میانجیگری به تهران فرستاده بود. فرانسه اعلام کرده بود دریافت مالیات از شرکت‌های فناوری اطلاعات آمریکایی که درآمد سالیانه جهانی بیش از 750 میلیون یورو داشته و در فرانسه نیز دست کم 25 میلیون یورو فروش داشته باشند،‌ آغاز خواهد کرد و همین مسئله ترامپ را به شدت خشمگین کرده است.