kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹

مقام فلسطینی: ربودن 3 نظامی اسرائیلی کار خود صهیونیست‌هاست

وزیر خارجه دولت توافقی فلسطین گفت، اسرائیل با ربودن سه نظامی می‌خواهد با این بهانه علیه ملت و مقاومت فلسطین اقدام نظامی انجام دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس، ریاض مالکی عضو جنبش فتح و وزیر خارجه دولت توافقی فلسطین با انتقاد از گسترش عملیات خشونت‌آمیز ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه یافتن سه نظامی ربوده شده گفت، بعید نیست خود اسرائیل این سه نفر را ربوده باشد.
وی افزود، هرچند محمود عباس اعلام کرده که در یافتن این سه شهرک‌نشین به اسرائیل کمک خواهد کرد ولی هیچ عقلی عملیات ارتش اشغالگر برای یافتن این افراد را نمی‌پذیرد.
در همین حال خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس نیز از سرنوشت سه نظامی ربوده شده اسرائیلی اظهار بی‌اطلاعی کرد.
وی اظهار داشت، اگر واقعه اسارت نظامیان شهرک‌نشین صحت داشته باشد دست آنانی که این عملیات را انجام دادند باید بوسید زیرا این اقدام یک واجب ملی است و لازم است اسیران ما از زندان‌های اسرائیلی آزاد شوند.
مشعل تصریح کرد، چنانچه ربوده شدن سه نظامی اسرائیلی درست باشد و ثابت شود که یک گروه فلسطینی این اقدام را برای آزادی همه اسیران و بازداشت‌شدگان در زندان‌های اشغالگران انجام داده باید به خود ببالیم و فخر بفروشیم.
وی همچنین گفت، به احتمال زیاد بنیامین نتانیاهو دستور ربودن نظامیان اسرائیلی را داده است تا مطالبات اسیران فلسطینی را نادیده بگیرد و به سیاست یهودی‌سازی و شهرک‌سازی ادامه دهد و موضوع آشتی فلسطینی را کم‌اهمیت جلوه دهد.
سه نظامی صهیونیستی 20 خردادماه گذشته در استان الخلیل واقع در کرانه باختری رود اردن توسط افراد ناشناس ربوده شدند.
رژیم صهیونیستی ابتدا اعلام کرد که این سه نفر شهرک‌نشین و دانش‌آموز هستند و بعدا اعلام کرد که نظامی هستند و یک گروه وابسته به داعش آنان را ربوده است.
پس از چند روز مقامات تل‌آویو اعلام کردند اعضای حماس این سه نظامی را ربوده‌اند، لیکن با گذشت 14 روز هنوز هیچ خبری از سرنوشت این سه نظامی وجود ندارد.
ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت بارها نوار غزه را هدف حملات هوایی خود قرار داده و دست‌کم 10 نفر را به شهادت رسانده و تعداد زیادی را مجروح کرده است، همچنین بازداشت فلسطینی‌ها ادامه دارد و آمار بازداشت‌شدگان از مرز 500 نفر گذشته است.