kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶

ترامپ را در هتل واشنگتن با نماد تقلبی سرکار گذاشتند

پخش تصویر نماد ریاست جمهوری در پشت سر «دونالد ترامپ» به شیوه دستکاری شده و تمسخر وی در این تصویر، جنجال تازه‌ای را در آمریکا به پا کرد.





رئیس‌جمهور آمریکا سه شنبه گذشته در گردهمایی نوجوانان محافظه‌کار، که در یک هتل شهر واشنگتن برگزار شد، سخنرانی کرد. هنگام حضور ترامپ بر روی صحنه، تصویری دستکاری شده از نماد ریاست جمهوری آمریکا بر پرده پشت سر او پخش شد که با نماد اصلی تفاوت‌های مهمی داشت.از جمله دستکاری‌های صورت گرفته، جایگزینی سر عقاب با عقاب دو سری بود که در نماد ملی روسیه دیده می‌شود. عقاب سرسفید نماد ملی آمریکاست. این کار می‌تواند به گزارش‌ها درباره اتهام روسیه به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع ترامپ ‌اشاره داشته باشد.از سوی دیگر در چنگال سمت چپ این عقاب، به جای 13 پیکان که به نمایندگی از 13 ایالت اولیه آمریکا قرار دارند، تعدادی چوب گلف قرار‌داده شده بود این کار‌اشاره‌ای به علاقه ترامپ به گلف و مالکیت باشگاه‌های متعدد گلف به وسیله اوست.سفرهای متعدد ترامپ به باشگاه‌های گلف تاکنون ده‌ها میلیون دلار هزینه روی دست مالیات دهندگان آمریکایی گذاشته است.در چنگال سمت راست این پرنده هم به جای شاخه زیتون، مشتی اسکناس قرار‌داده شدده بود.
 به گزارش تسنیم شعار نقش بسته بر روی این نماد هم که به زبان لاتین حکایت از اتحاد و همبستگی مردم آمریکا دارد، با یک جمله اسپانیایی جایگزین شده که چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری (دونالد ترامپ) را یک عروسک خیمه شب بازی می‌خواند. در پی پخش تصویر دستکاری شده در سخنرانی ترامپ در جمع یک گروه محافظه کار، یکی از کارکنان این سازمان اخراج شد. سخنگوی این سازمان به روزنامه واشنگتن پست گفته است که نماد دستکاری شده به‌اشتباه بر روی پرده پشت سر ترامپ ظاهر شده و علت استفاده از آن بی‌توجهی در جستجوی آنلاین برای به کارگیری آن بوده است. به گزارش بی‌بی سی، کاخ سفید گفته نمی‌داند این نشان تقلبی چگونه بر روی صفحه ظاهر شده است.