kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۹۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
بر اساس تصاویر جدید ماهواره ای

دولت میانمار دروغ می‌گوید/ نسل‌کشی مسلمانان ادامه دارد

تجزیه و تحلیل تصاویر جدید ماهواره‌ای به دست یک موسسه مطالعات استراتژیک نشان می‌دهد که تخریب و آتش زدن خانه‌های مسلمانان در روهینگیایی میانمار همچنان ادامه دارد و نشانه‌ای از مهیا شدن مقدمات بازگشت آنها به خانه‌هایشان وجود ندارد.





با بالا گرفتن اعتراض‌های جهانی علیه نسل کشی مسلمانان در میانمار، مقامات این کشور وعده دادند مسلمانان روهینگیایی که از روستاهای محل زندگی خود به زور خارج شده‌اند را، به خانه‌های خود باز گردانند و جلوی کشت و کشتار وحشیانه آنها را هم بگیرند. این ادعا در حالی از سوی مقامات میانماری مطرح شده که تصاویر جدید ماهواره‌ای کاملا موضوعی دیگر را نشان می‌دهند. تجزیه و تحلیل این تصاویر تردیدهای جدی را در خصوص وعده «بازگشت امن و انسانی» مسلمانان روهینگیایی ایجاد کرده است. تحلیل این تصاویر افشا می‌کند که تخریب روستاهای مسلمانان روهینگیایی همچنان در یک بازه زمانی ادامه داشته است و قول مقامات میانماری دروغ بوده است!
 گزارشی که توسط موسسه سیاست استراتژیک استرالیا منتشر شده به حقایقی در این باره‌اشاره می‌کند. این گزارش تاکید می‌کند: «علی‌رغم تضمین‌های مکرر دولت میانمار مبنی بر اینکه ۷۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی که پس از سرکوب‌های خشونت‌آمیز ارتش در اوت ۲۰۱۷ (مرداد 1396) ، از استان راخین فرار کرده‌اند به میهن خود باز می‌گرداند، مقدمات برای بازگشت آنها حداقل بوده است».
در ادامه این گزارش آمده: «ما هیچ اسناد و مدارکی دال بر تدارکات گسترده برای بازگشت امن و محترمانه آوارگان روهینگیایی به مکان‌های زندگی شان به دست نیاورده‌ایم. این گزارش همچنین مشخص کرده که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند آتش زدن روستاهای مسلمانان روهینگیایی در استان راخین تا امسال ادامه داشته است».
محققان موسسه سیاست استراتژیک استرالیا در گزارشی که آن را منتشر کرده‌اند این را هم مشخص کردند که دست کم ۵۸ شهرک روستاهای مسلمان نشین میانمار طی یک سال گذشته، هدف تخریب‌های جدید قرار گرفته‌اند. ضمنا، هیچ اقدامی برای بازسازی بیش از ۳۲۰ شهرک مسلمانان روهینگیایی که در جریان خشونت‌ها تخریب شده‌اند، دیده نمی‌شود.
گفتنی است از مرداد سال 1396 تاکنون میانمار اقدامات وحشیانه و تبعیض آلودی را علیه مسلمانان روهینگیایی انجام داده است. در سال‌های گذشته ، ارتش میانمار بارها به ایالت راخین حمله کرده و مسلمانان مظلوم روهینگیایی را به خاک و خون کشیده است. در مجموع و طی سال‌های اخیر حدود ۷۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی در پی این حملات از میانمار‌گریخته و در اردوگاه‌های پناهجویان در بنگلادش ساکن شده‌اند. ارتش میانمار همچنین ۳۶۲ روستا که روهینگیایی‌ها در آنها ساکن بودند را تخریب کرده‌ و برخی از روستاها را هم به خاکستر تبدیل کرده است. برخی جنایاتی که علیه زنان و کودکان روهینگیایی اعمال شده، قابل نشر نیست!