kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۸۶۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱

تحرکات جدید آمریکا در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان عربستان

منابع خبری از تحرکات جدید نیروی هوایی آمریکا در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در عربستان خبر می‌دهند.

نیروی هوایی آمریکا در حال تقویت مواضع و استحکامات خود در پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» واقع در شهر «الخرج» عربستان است.
خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «ایرفورس تایمز» افزود، فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا از توسعه این پایگاه هوایی برای استقرار بیشتر هواپیماهای نظامی و سامانه‌های پدافند موشکی «پاتریوت» خبر داد.
ستاد فرماندهی تروریست‌های سنتکام نیز طی بیانیه‌ای ادعا کرد که حضور نیروهای جدید در این منطقه، برای فراهم آوردن شرایط بیشتر بازدارندگی و اطمینان از توانایی دفاعی نیروی‌های آمریکا جهت مقابله با تهدیدها است.
افزایش حضور نیروهای آمریکا در منطقه در حالی صورت می‌گیرد که وزیر دفاع این کشور چند روز قبل مجوز اعزام نیرو و تجهیزات به عربستان را صادر کرده بود.
وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد که استقرار نیروهای آمریکایی در عربستان باعث ایجاد بازدارندگی بیشتر شده و قدرت واشنگتن در دفاع از منافع خود را تقویت می‌کند. وزارت دفاع آمریکا همچنین اضافه کرد که این اقدام با هماهنگی با عربستان صورت می‌گیرد.
یک مقام مسئول در وزارت دفاع عربستان نیز جمعه گذشته گفت که پادشاه این کشور با میزبانی از نیروهای آمریکایی موافقت کرده است.
طبق گزارش‌ها، آمریکا تاکنون چندین هواپیمای باربری نظامی از جمله «سی -17»، «سی-5» و «سی-130» خود را به این پایگاه هوایی اعزام کرده و موشک‌های دفاع هوایی پاتریوت نیز در مکان‌های مورد نظر استقرار یافته‌اند.