kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۶۸۱
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶

انفجار خونین در ایست و بازرسی موگادیشو با 10 کشته و 24 زخمی

تروریست‌ها با انفجار بمب در مسیر فرودگاه موگادیشو، پایتخت سومالی جان 10 نفر را گرفته و 24 نفر را هم زخمی کردند.

دوشنبه صبح‌، هنگامی که یک ماشین در ترافیک ایست و بازرسی جاده فرودگاه «موگادیشو» قرار گرفت، ناگهان منفجر شد و دست‌کم جان 10 غیر نظامی را گرفت و 24 نفر را راهی بیمارستان‌ها کرد. آمار تلفات به احتمال زیادافزایش پیدا خواهد کرد. یک شاهد عینی از ماجرا به خبرنگار آناتولی ترکیه گفته: «هنگامی که از مغازه‌ام بیرون آمدم، ماشینی که حامل بمب بود، خود را محکم به موانع ایست و بازرسی کوبید لحظاتی بعد منفجر شد و تمام محیط را دود فراگرفت». به احتمال زیاد گروه تروریستی «الشباب» عامل این حمله تروریستی است.
اخیرا و قبل از این انفجار هم یک گروه مسلح وابسته به «الشباب» با حمله به هتلی در شهر ساحلی «کیسمایو» سومالی ۲۶ نفر را کشته و ۵۶ نفر را زخمی کرده بود. این هتل قرار بود کانون دیپلماتیک و رفت و آمد‌های سیاسی باشد، اتفاقی که اصلا به مذاق عناصر «الشباب» خوش نمی‌آید. سومالی از سال 1380 جولانگاه گروه‌های مسلح و شورشی‌های جاه طلب است، طوری که طی بیست سال گذشته اصلا روی آرامش را به خود ندیده است.
«الشباب»، یک گروه تروریستی مسلح است که چند سال پس از پیدایش به گروه تروریستی القاعده پیوست و شاخه این گروه تروریستی در شرق آفریقا لقب گرفت. حمله به خوابگاه دانشجویان دانشگاه «گاریسا» کنیا در اردیبهشت ماه سال 1394 از جمله دردناک‌ترین جنایت آنها طی سال‌های اخیر بوده است. در این حادثه تروریستی ۱۴۸ دانشجوی مسیحی جان خود را از دست دادند.