kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۶۸۰
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶

افزایش تنش میان کره جنوبی و ژاپن پیونگ یانگ جانب سئول را گرفت

پیونگ یانگ در تنش‌های جاری میان توکیو و سئول، جانب کره جنوبی را گرفت و ژاپن را به دامن زدن به تنش و از بین بردن روند صلح در شبه‌جزیره کره متهم کرد.

مشاجرات سیاسی و دیپلماتیک میان کره جنوبی و ژاپن ، با ورود کره شمالی به ماجرا، ابعاد تازه‌ای گرفت. طی روزهای گذشته ابتدا، سئول به سیاست‌های تجاری ژاپن، که از صدور تکنولوژی بالا و پیشرفته به کره جنوبی خودداری می‌کند، اعتراض کرده و یکبار دیگر از مقامات ژاپنی خواست بابت بیگاری کشیدن از مردم کره جنوبی در زمان جنگ جهانی دوم، به کره جنوبی خسارت بپردازد.
اما، وقتی که مقامات توکیو به خواسته‌های سئول پاسخ منفی دادند، مردم کره جنوبی به صورت خودجوش، کالاهای ژاپنی را تحریم کردند.
با ادامه یافتن این مشاجرات، دیروز فارس گزارش داد که مقامات پیونگ یانگ رسما در این ماجرا وارد شده و جانب سئول را گرفته‌اند. کره‌ شمالی با صدور بیانیه ای، محدودیت‌های تجاری ژاپن علیه کره‌جنوبی را محکوم و توکیو را به از بین بردن روند صلح در شبه‌جزیره کره متهم کرد.
در این بیانیه آمده است، آسیب‌های انسانی، فیزیکی و احساسی که ژاپن(در جنگ جهانی دوم) به مردم کره وارد کرده، قابل جبران نیست، حتی اگر تمامی مردم ژاپن خود را فدا کنند.
خبر دیگر اینکه دیروز پلیس کره جنوبی شش شهروند کره‌ای را که قصد ورود غیر قانونی به کنسولگری ژاپن در شهر «بوسان» را داشته‌اند، دستگیر کرد. در ارتباط با این خبر توضیحات بیشتری داده نشده است.