kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۶۷۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
اسرائیل با هدف یهودی‌سازی قدس آغاز کرد

بزرگترین عملیات تخریب خانه‌های فلسطینیان در جنوب قدس

رژیم صهیونیستی بزرگترین عملیات تخریب خانه‌های مردم فلسطین را پیش چشم مدعیان همیشگی دفاع از حقوق بشر آغاز کرده و هدف، یهودی‌سازی تمام قدس است.



سرویس خارجی-

رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی کرده تا شهر قدس را از مظاهر عربی و اسلامی خالی و آن را هر چه بیشتر یهودی کند. در این مسیر آمریکا نیز به کمک این رژیم آمده و با انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس تلاش کرده عملا راه را برای‌اشغال دائمی شهر قدس هموار کند. رژیم صهیونیستی در همین راستا از دیروز تخریب منازل مردم فلسطین را کلید زده است. به گزارش فارس، ارتش رژیم صهیونیستی پس از بیرون کردن فلسطینی‌ها از منازل خود، از صبح دیروز دست به تخریب گسترده خانه‌ها در منطقه «وادی الحمص» در جنوب شرق قدس‌اشغالی زده است. ولید عساف رئیس‌«کمیته مقابله با دیوارکشی صهیونیستی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین» در این خصوص به پایگاه خبری فلسطین الیوم گفته این عملیات بزرگترین جنایت جنگی است و پس از سال ۱۹۶۷ تا کنون بی‌سابقه بوده است.
به گفته وی در مرحله اول صهیونیست‌ها تصمیم دارند بیش از ۱۰۰ خانه فلسطینی‌ها را تخریب کنند. قرار است نزدیک به ۲۲۵ خانه دیگر پس از پایان مرحله اول، تخریب شود. او اقدام رژیم صهیونیستی را بر خلاف توافقات «ژنو» و «رم» که طبق آن متعهد به حمایت از شهروندان ساکن در مناطق‌اشغالی شده بود، دانست و در خصوص هدف این تخریب‌ها گفت: «هدف از این اقدام ایجاد یک منطقه حائل میان قدس و بیت‌اللحم و جداسازی آن از کرانه باختری است. فلسطینی‌ها از داخل شهر قدس و اطراف آن فرار کرده و به منطقه واد الحمص که طبق توافق اسلو تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان قرار دارد آمده‌اند اما‌اشغالگران اجازه ساخت و ساز به آنها نمی‌دهند.»
در همین حال صدها مأمور صهیونیستی نیز بولدزرها و دستگاه‌های تخریب را همراهی می‌کردند. آنها اطراف منطقه را مسدود کرده و از نزدیک شدن اهالی خانه‌ها و همچنین خبرنگاران به محوطه تخریب ممانعت می‌کنند. روز یکشنبه دادگاه استیناف رژیم صهیونیستی درخواست اهالی
«واد الحمص» را برای تجدیدنظر در تخریب منازلشان را رد کرد. از صبح دیروز و پیش از آغاز به کار بولدوزرها و دستگاه‌های بیل مکانیکی، سربازان صهیونیستی اهالی خانه‌ها را به زور و با ضرب و شتم بیرون کردند. بهانه دادگاه رژیم صهیونیستی برای تخریب این ساختمان‌ها، نزدیکی آنها به دیوار حائل بود و رژیم صهیونیستی آن را خطری امنیتی توصیف کرده است!
گفتنی است این جنایات هولناک در روز روشن و جلوی چشم مدعی غربی دفاع از حقوق بشر صورت می‌گیرد.
جنایت جنگی است
در همین راستا «عدنان غیث» استاندار قدس اعلام کرد، تخریب منازل در منطقه وادی‌الحمص به معنای واقعی کلمه «جنایت جنگی» است و رژیم‌اشغالگر به بهانه نزدیک بودن این منازل به دیوار حائل آنها را تخریب می‌کند. سامی ابوزهری از اعضای ارشد حماس هم گفت، تخریب واحدهای مسکونی تنشی خطرناک است و ملت فلسطین تسلیم این جنایات نخواهد شد. تخریب‌های اخیر در قدس نتیجه طبیعی نشست بحرین و روابط دوستانه برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی است. جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم اعلام کرد، تخریب واحدهای مسکونی در وادی‌الحمص جنایت جنگی و پاکسازی نژادی سازماندهی شده است. جهاد اسلامی فلسطین هم گفت، آنچه در قدس رخ داد جنایت و بازگشت‌اشغالگری در این مناطق است. این جنایت نتیجه مستقیم طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن است و عادی‌سازی ادامه دارد.
وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هم این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم واعلام کرد سکوت جامعه بین‌المللی مقامات رژیم‌اشغالگر را برای ارتکاب جنایت‌های بیشتر جری‌تر می‌کند. وزارت خارجه فلسطین از جامعه بین‌المللی و نهاد‌های سازمان ملل خواست بر این رژیم اعمال فشار کنند تا از این اقدام دست بردارد.