kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۵۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶

می‌توانستیم پهپاد متجاوز را به جای سوم خرداد با«اس300» بزنیم

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: «اس 300» را در شبکه‌ پدافندی داشتیم، اما اینکه سامانه «سوم خرداد» ساخت ایران پهپاد آمریکایی را مورد اصابت قرار می‌دهد، بخش دیگری از قدرت ما را نشان داد.



به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سرتیپ مهدی ربانی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 500 شهید بخش خوراسگان، با‌ اشاره به شأن و منزلت خانواده‌های شهدا اظهار داشت: قدرت نظامی ما در تراز آمریکاست و با خروجی که آمریکایی‌ها از برجام داشتند، در موازنه قدرت در بعد موشکی نقش برتر در منطقه ‌ایجاد کرده‌ایم و به همین دلیل است که صهیونیست‌ها تلاش دارند قدرت موشکی ما را محدود کنند.
معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: اینکه دشمن تاکنون به ما حمله نکرده به دلیل عدم امکان برآورد دقیق از عواقب نبرد و تعیین هزینه و فایده است.
به گفته سردار ربانی، از پهپاد سرنگون شده آمریکایی با عنوان جاروبرقی تعبیر می‌کردند، به این معنا که وقتی در ارتفاع حدود 50 هزار پایی قرار می‌گیرد تمام اطلاعات الکترونیکی تا عمق 500 کیلومتری را جمع‌آوری و تمام سامانه‌ها را شناسایی می‌کند.
وی اظهار داشت: اینکه پهپاد MQ4 پیشرفته‌ترین پهپاد رادارگریز دشمن است و برخلاف پهپادهای معمول تا ارتفاع 62 هزارپایی پرواز می‌کند و در 50 هزارپایی مورد اصابت قرار می‌گیرد جنبه‌های دیگر قدرت ایران است که آشکار می‌شود.
ربانی اضافه کرد: اخیرا در رسانه‌ها ترامپ اعلام کرد که یک پهپاد ایرانی را مورد هدف قرار داده‌اند که یک دروغ است و صحت ندارد، هیچ‌کدام از مناطق کشور این خبر را تأیید نکردند. وقتی ناو آمریکایی که وارد خلیج ‌فارس شد پهپاد کشورمان آن را رصد کرد و سالم به پایگاه خود بازگشت، آنها در یک شرایطی قرار گرفتند که در مقابل این موازنه قدرت و ناتوانی برای پاسخگویی، منطقه را دچار تزلزل کردند.
معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با‌ اشاره به عقب‌نشینی کشورهای عربی منطقه تصریح کرد: اماراتی‌ها که پا به پای عربستانی‌ها در یمن با مردم بی‌دفاع می‌جنگیدند، اخیراً ادوات نظامی و نیروهای خود را عقب کشیدند و به این نتیجه رسیدند، این جنگی که بعد از 5 سال هیچ دستاوردی برای آنها نداشته چرا باید دنبال شود و اعلام کردند ما با ایران قصد جنگ نداریم.
وی تاکید کرد: هر جنگی در منطقه رخ دهد بیشترین آسیب و ضرر را کشورهایی می‌بینند که آمریکا را همراهی کردند.
معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با‌ اشاره به توانمندی حزب‌الله گفت: برای مقابله با رژیم صهیونیستی همان حزب‌الله به تنهایی کفایت می‌کند.
وی عنوان کرد: روزی یمنی‌ها با تعداد اندکی سلاح سبک بودند، الان تمام نقاط عربستان، امارات و تمام کاخ‌های شیشه‌ای که در کنار دریا ساختند زیر پوشش حملات پهپادی نیروهای انصارالله است که رشد کردند و فرودگاه‌های آنها را می‌زنند. آنها در شرایطی قرار دارند که قدرت ادامه جنگ را با این شرایط ندارند و روز به روز قدرت نیروهای انصار یمن نسبت به گذشته بیشتر می‌شود.
ربانی در پایان بیان داشت: در حال حاضر همه سردمداران آمریکایی در تمام سخنرانی‌ها و تبلیغات انتخاباتی، دغدغه اصلی‌شان چگونگی مقابله با ایران است.