kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
در حمایت از تولیدات داخلی اتفاق افتاد

تحریم گسترده کالاهای ژاپنی توسط مردم کره‌ جنوبی

با تشدید اختلاف سیاسی و تجاری بین توکیو و سئول، گروه زیادی از مردم کره جنوبی در حمایت از دولت خود کالاهای ژاپنی را تحریم کردند.

اختلافات کره جنوبی و ژاپن وارد مرحله جدیدی شده است. کره‌ای‌ها از اعمال محدودیت ژاپن در فروش قطعات با فناوری بالا به کشورشان بسیار ناراحتند و در همین راستا دست به اعتراض زده‌اند اما حضور آنها در خیابان تنها بخش کوچکی از رویکرد ضد ژاپنی کره‌ای هاست، چرا که در اکثر سوپر مارکت‌های سراسر کره جنوبی محصولات ژاپنی از قفسه‌ها حذف شده‌اند. این اقدام در راستای «بایکوت کالاهای ژاپنی» اجرایی شده است.
 رویترز با اعلام این خبر نوشته، تحریم کالاهای ژاپنی در کره جنوبی به سرعت در حال گسترش است و مصرف کنندگان کره‌ای از پفک گرفته تا هر چیزی که تولید ژاپن باشد را تحریم کرده‌اند و در واقع این محدودیتی است که خود کره‌ای‌ها با میل خود به سمت آن رفته‌اند. یک فروشنده کره‌ای می‌گوید: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که در قالب بایکوت فروش کالاهای ژاپنی 10 تا 15 درصد از درآمد خود را از دست بدهیم اما علیرغم این ضرر به عنوان یک مغازه کوچک ما به اجرای این بایکوت ادامه خواهیم داد تا علیه اقدام ژاپن اعتراض کنیم.»
فارس به نقل از رویترز ادامه داده: «ریشه اختلاف اخیر کره جنوبی و ژاپن به زمان جنگ جهانی دوم برمی‌گردد که ژاپن،‌ کره جنوبی را استعمار و بسیاری از مردم این کشور را مجبور می‌کرد تا در زمان جنگ برای شرکت‌های ژاپنی کار کنند. کره جنوبی اخیرا از ژاپن خواسته تا برای قربانیان این اقدام یک صندوق مشترک ایجاد کنند اما ژاپنی‌ها نه تنها این درخواست را رد کرده‌اند بلکه علیه کره جنوبی محدودیت‌های تجاری نیز اعمال کردند.توکیو معتقد است این اختلاف پیش‌تر حل شده و این مسئله به عصبانیت کره‌ای‌‌ها و بایکوت کالاهای ژاپنی در این کشور منجر شده است».
 در حوزه فضای مجازی نیز گرفتن اسکرین شات از لغو سفر به ژاپن داغ شده است. البته اعتراض کره‌ای‌ها به بایکوت هم ختم نشده و روز جمعه شاهد جنبه سیاه آن نیز بودیم چرا که یک مرد کره‌ای جلوی سفارت ژاپن خود را به آتش کشید و چند ساعت بعد درگذشت. بر اساس این گزارش وزیر امور خارجه ژاپن و سفیر کره جنوبی روز جمعه با یکدیگر دیدار کرده و کره جنوبی پیشنهاد ژاپن برای مصالحه با حضور طرف ثالث را رد کرد و ژاپنی‌ها هم پیشنهاد کره‌ای‌ها برای حل موضوع را رد کردند.