kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸

150 حساب بانکی خانواده نواز شریف با دستور مقامات قضایی پاکستان مسدود شد

به دستور سازمان بازرسی پاکستان، بیش از 150 حساب بانکی خانواده «نواز شریف» مسدود و مبالغ موجود در این حساب‌ها، بلوکه شد.

بانک‌های پاکستان پس از دریافت نامه رسمی از سازمان بازرسی این کشور، حساب‌های اعضای خانواده نواز شریف نخست وزیر اسبق، را مسدود کردند. قبلا نیز«شهزاد اکبر» معاون ویژه بازرسی پاکستان، اعلام کرده بود که چون حسن و حسین نواز(فرزندان نوازشریف) علی رغم محکوم شدن توسط دادگاه، به انگلیس‌گریخته‌اند، تمام اموال و دارایی‌های آنها در داخل کشور ضبط می‌شود.
پیش از این نیز«فواد چودهری» وزیر فناوری اطلاعات پاکستان، اعلام کرده بود که پیگیری‌های جدی دولت اسلام آبادعلیه مفسدان مالی و اقتصادی، به شدت ادامه خواهد یافت.
بازداشت شاهد خاقان عباسی
 گزارش‌ها همچنین حاکی است، سازمان بازرسی پاکستان «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر سابق این کشور، را به جرم فساد مالی و اختلاس در یک تفاهم نامه خرید «ال ان جی» از کشور قطر، بازداشت کرد.به گزارش خبرگزاری میزان، گفته می‌شود عباسی در جریان این پرونده، بیش از 150 میلیارد روپیه اختلاس داشته است.دادگاه حسابرسی پاکستان با تائید ادعاهای اولیه سازمان بازرسی کشور، دستور بازداشت 13 روزه عباسی را صادر کرده است.
در حال حاضر، علاوه بر رئیس‌جمهور سال‌های 2008 تا 2013 پاکستان، تمام نخست وزیران سال‌های 2013 تا 2018 این کشور نیز دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذرانند و یا در بازداشت هستند.
«عمران خان» با شعار مبارزه با فساد مالی، توانست اعتماد مردم پاکستان را جلب کند و به نخست وزیری برسد. وی هنوز هم می‌گوید که اگر مبارزه با فساد مالی در کشور جدی‌تر شود، اوضاع اقتصادی پاکستان به شدت متحول خواهد شد و این کشوربه یکی از قدرت‌های منطقه‌ای تبدیل می‌شود.
خبر دیگر از پاکستان اینکه ، عمران خان دیروز اسلام آباد را به مقصد واشنگتن ترک کرد.وی در این سفر سه روزه قرار است با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، دیدار کند.