kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۳۸۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
امام جمعه قم:

راهبرد مقاومت فعال مانع جنگ شد

امام جمعه قم گفت: امروز بر همگان ثابت شد آنچه که می‌تواند مانع از بروز جنگ شود، ادبیات سازشکارانه و ملتمسانه نیست بلکه راهبرد مقاومت فعال و دیپلماسی مبتنی بر آن است.



قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشور مردم انقلابی این شهر برگزار شد، افزود: این راهبرد مقاومت است که پیشرفت همه‌جانبه کشور را رقم زده و دشمن را از زورگویی و تحمیل شرایط خودش بر ایران اسلامی منصرف کرده است.
وی با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در جمع ائمه جمعه سراسر کشور، اظهار داشت: مواضع ایشان در خصوص افزون‌طلبی آمریکا و اروپا و نیز مواجهه با موضوع دزدی دریایی دولت انگلیس، الگویی ارزشمند، اثرگذار و بیان دیپلماسی مقاومت بود که همواره مورد تأکید ایشان به مسئولان کشور به‌خصوص دستگاه دیپلماسی کشور بوده است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: دیپلماسی مبتنی بر مقاومت فعال بر اتکا به توانمندی‌های داخلی تأکید دارد و با وجود این ویژگی سیاست تهدید و فشار اثر معکوس دارد و دشمن را مجبور به عقب‌نشینی در برابر اراده مقاومت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: راهبرد مقاومت ذاتاً دارای نوآوری و خلاقیت است و روحیه انقلابی موتور محرکه آن خواهد بود.
خطیب جمعه قم افزود: اقتدار و بازدارندگی شاخصه‌های راهبرد مقاومت و دیپلماسی برگرفته از آن است، در عین حال به عزت، مصلحت و حکمت توجه ویژه دارد و با این خصوصیات است که منافع ملی حفظ و حراست می‌شود.
وی با تقدیر از موضع اخیر مسئولان کشور در مورد برجام و کاهش گام‌ به گام تعهدات برجامی، گفت: امیدواریم این روند تا آنجا ادامه پیدا کند که کشورهای اروپایی و آمریکا را سرجای خود بنشاند.
آیت‌الله سعیدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با تشکر از زنان و دخترانی که با برگزاری تجمعات گسترده عفاف و حجاب گامی بزرگ در مسیر اعتلای فرهنگ عفاف برداشتند، بیان داشت: این حضور پرشور و معنادار وظیفه مسئولان را به آنان خاطرنشان کرد که باید زمینه‌های لازم برای تعمیق و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه به‌خصوص در سطح ادارات دولتی و مکان‌های عمومی فراهم نمایند.