kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
در واکنش به سونامی انتقادها

ترامپ : حتی ذره‌ای نژادپرستی در وجودم نیست

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به تداوم موج انتقادات علیه اظهارات نژادپرستانه اخیرش در مورد چهار نماینده اقلیت زن در مجلس نمایندگان، از خود دفاع کرد و مدعی شد که حتی ذره‌ای نژادپرستی در وجودش نیست!




واکنش‌ها به اظهارات نژادپرستانه روز یکشنبه « دونالدترامپ» همچنان ادامه دارد. مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه با 240 رای موافق در مقابل 187 رای مخالف، قطعنامه محکومیت سخنان نژادپرستانه ترامپ علیه چهار نماینده زن مجلس نمایندگان را تصویب کرد.در پیش نویش قطعنامه آمده است که مجلس نمایندگان آمریکا «اظهارات نژادپرستانه رئیس‌جمهور دونالد ترامپ را که به ترس و نفرت آمریکایی‌های جدید و رنگین‌پوستان مشروعیت بخشید و سبب افزایش آن شد، به شدت محکوم می‌کند.» در مقابل ترامپ در توئیتی، به این قطعنامه واکنش نشان داد و از رای منفی جمهوری‌خواهان تشکر کرد.
ترامپ در پیامی توئیتری خود نوشت: اتحاد حزب جمهوری‌خواه در رای‌گیری مربوط به سخنان من درباره چهار عضو دموکرات کنگره، بسیار عالی بود. اگر می‌خواهید واقعا در جریان این مسئله قرار بگیرید، به سخنان وحشتناک آنها (نمایندگان زن کنگره) درباره کشورمان، اسرائیل و بسیاری مسائل دیگر نگاهی بیاندازید. برجسته‌ترین اعضای دموکرات مجلس نمایندگان اکنون وارد این اقدامات تلخ و انزجارآمیز شده‌اند. رای جمهوری‌خواهان ۱۸۷-۴ بود؛ چه عالی! همچنین، این اولین بار از سال ۱۹۸۴ است که رئیس‌مجلس نمایندگان بر خلاف نظم و قواعد مجلس، عمل کرده است. عجب روزی»! ترامپ همچنین در واکنش به سونامی انتقادها و در دفاع از توئیت‌های نژادپرستانه‌اش، طی توییت جدیدی نوشت: «آن توییت‌ها قطعاً نژادپرستانه نبودند من حتی ذره‌ای نژادپرستی در وجودم ندارم». ترامپ بار دیگر مدعی شد که اعتقاد دارد، این چهار نماینده زن دموکرات اقلیت از آمریکا متنفر هستند.
اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا نیز روز سه شنبه از دولت ترامپ به خاطر قانون جدیدی که بر اساس آن، با در خواست کلیه مهاجرانی که قصد پناهندگی در آمریکا را دارند، مخالفت می‌شود، به مراجع قضایی شکایت کرده است. اتحادیه آزادی‌های مدنی و سایر گروه‌های حقوق بشری آمریکا بر این باورند که قانون جدید دولت ترامپ، ناقض قوانین بین‌المللی است. «لی گلرنت» وکیل اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در این باره گفت: این افراطی‌ترین اقدام دولت ترامپ درخصوص ممانعت از پناهندگی برای مهاجران خارجی است. این اقدام نقض آشکار قوانین بین‌المللی و داخلی است. این شکایت در دادگاهی در کالیفرنیا مطرح شده است. دولت ترامپ با اعلام یک قانون جدید، کلیه مهاجران و پناهجویان خارجی را که قصد پناهندگی در آمریکا دارند، ملزم کرده است تا پیش از اعطای درخواست پناهندگی، در یک کشور ثالث به دنبال پناهندگی باشند. آژانس پناهجویان سازمان ملل نیز اعلام کرد که عمیقا نگران قانون جدید مهاجرتی دولت آمریکا است. سازمان ملل هشدار داد که خانواده‌های آسیب پذیر به شدت در معرض خطر قرار دارند.