kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
اداره بازرسی آمریکا فاش کرد

تفنگداران آمریکا در مرز مکزیک مشغول قاچاق مهاجران هستند

دست‌کم 2 تفنگدار آمریکایی که مامور جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا بودند و با دریافت پول اقدام به قاچاق آنها به داخل آمریکا کرده اند، دستگیر شده‌اند.

تراژدی مهاجران در مرزهای آمریکا با مکزیک همچنان ادامه دارد. مرگ 6 کودک در عرض دو ماه، وضعیت وخیم بازداشتی‌ها و تجاوز به هزاران کودک در زندان‌های مرزی تنها گوشه‌ای از این تراژدی است. علی‌رغم تشدید انتقادهای بین‌المللی از مواضع ضد مهاجرتی دولت ترامپ و وضعیت وخیم کودکان بازداشت شده خبرها حاکی از آن است که هزار نظامی آمریکایی دیگر در راه استقرار در این مرز هستند.
دیروز اما خبر رسید نیروهای ارتش آمریکا که در مرز مکزیک مستقر شده‌اند راه تازه‌ای برای تجارت پیدا کرده‌اند و آن قاچاق مهاجران است! بر اساس این گزارش دو «تفنگدار دریایی» این کشور به اتهام سودجویی مالی در ازای قاچاق مهاجران دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، گشت بازرسی اداره مرزبانی آمریکا، دو عضو تفنگداران دریایی آمریکا را در آستانه «روز استقلال ایالت متحده آمریکا» (چهارم جولای/ ۱۳ تیرماه) به اتهام کمک کردن به سه مهاجر غیرقانونی مکزیکی برای ورود به آمریکا بازداشت کرده است. این تفنگداران قاچاقچی در ازای دریافت پول و کمک به سه مهاجر غیرقانونی برای ورود به کالیفرنیا متهم شده و علیه آنها در دادگاه فدرال کالیفرنیا پرونده تشکیل شده است.
طبق متن شکوائیه ثبت شده علیه سرجوخه «دیوید خاویر سالازار- کوئینترو» و «بایرون دارنل لا» این دو تفنگدار دریایی بازداشت شده متهم هستند که به صورت غیرقانونی در انتقال مهاجران از مرز مکزیک به آمریکا دست داشته‌اند. «دارنل لا»، بعد از بازداشت اعلام کرد که «کوئینترو» به او پیشنهاد داده بود، با انتقال مهاجران غیرقانونی به آمریکا، ۱۰۰۰ دلار به جیب بزند.گفته می‌شود که این دو تفنگدار دریایی آمریکا با یک «شماره ناشناس در مکزیک» هماهنگی‌ها برای انتقال سه مهاجر غیرقانونی به آمریکا را انجام داده بودند. فعالیت نظامیان آمریکایی در کار قاچاق مهاجران، امری مسبوق به سابقه است و پیش از این در سال ۲۰۱۷، «جوزف ادموند کلیولند» ۲۵ ساله و عضو ارتش این کشور به دلیل قاچاق دو مهاجر غیرقانونی، به ۱۵ ماه زندان محکوم شد.