kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
فرمانده کل سپاه:

دشمن در تهدیداتش به نقطه ‌اشباع رسیده است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در نقطه فشار حداکثری قرار گرفته‌ایم اما دشمن بیش از این توان ندارد و در تهدیداتش به‌اشباع رسیده ولی با این همه تهدیدهای او متوقف نمی‌شود. در عین حال جمهوری اسلامی ایران نیز در طول ۴۰ سال اخیر رشد کرده و حقیقت نظام جمهوری اسلامی برای دشمنان پذیرفته شده است.




سرلشکر حسین سلامی دیروز در همایش سالانه فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد افزود: راهبردهای دشمن در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران تغییر نموده بطوری که جنگ را همزمان در همه میدان‌ها فعال کرده و همه قدرت خود را در عرصه‌های نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران بکار گرفته است.
وی ادامه داد: با این وجود تهدید دشمن برای ما موهبت است و هر چه این تهدیدات بزرگ‌تر باشد سودمندتر است. تا با قدرت‌های جهانی دست و پنجه نرم نکنیم جهانی نمی‌شویم. هر چه زمان می‌گذرد تهدیدات دشمن شکل جدیتر به خود می‌گیرد، فضای منازعه شدیدتر و دشمن به ما نزدیکتر می‌شود.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در چنین شرایطی مقابله به فرسایش کشیده است اما فرسودگی دشمن بیش از ما است چون دارای گسترش بیش از حد می‌باشد و قدرت جایگزینی نیروی انسانی ندارد. انگیزه و آرمان هم ندارد و ما می‌توانیم در یک بازه طولانی از زمان بر آنها غلبه کنیم.
آمادگی نظامی
برای پیشگیری از جنگ است
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمادگی ما برای جنگ نیست بلکه برای پیشگیری از جنگ است.
سرتیپ محمد پاکپور در این همایش افزود: دشمن به دنبال نابودی و سلب قدرت بازدارندگی ایران است. دشمن در تلاش است مردم را از نظام جمهوری اسلامی جدا، پیوستگی ما را با جبهه مقاومت قطع کرده و قدرت موشکی ایران را از بین ببرد.
وی ادامه داد: اگر دشمن احساس کند سست هستیم در طمع حمله قرار می‌گیرد. واحدهای پهپادی نیروی زمینی سپاه آماده ورود در هر میدانی هستند و همین آمادگی نیروی نظامی عامل بازدارنده مهمی به شمار می‌آید.
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین گفت: در وقایع سیاسی جامعه برخی بر مذاکره تاکید داشته و برخی به دنبال مقاومت فعال بوده‌اند. شرایط پیش آمده نشان داد گروه نخست حرفی برای گفتن نداشتند و عقب‌نشینی ما، پیشروی دشمن را به دنبال دارد. این «مقاومت فعال» است که باعث شد هیمنه آمریکا شکسته و روح امید و اعتماد در مردم ایجاد شود.
وی افزود: ساقط کردن پهپاد متجاوز جاسوسی آمریکا در آب‌های سرزمینی و پیش گرفتن مقاومت فعال مؤلفه‌های محیطی ما را بهتر کرد.
پاکپور در ادامه بر هوشمندی، آینده‌نگری و دشمن‌شناسی رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید نمود و بیان کرد: اینکه رهبری فرمودند که مذاکره تحت این شرایط تسلیم است. دشمن قطعاً ما را رها نمی‌کند و به دنبال راهکارهای جدید است. امام خمینی(ره) هم فرمودند آمریکایی‌ها هیچوقت با ما سر سازش نخواهند داشت. دشمن می‌خواهد بدون جنگ و از طریق فشار اقتصادی و معیشتی ما را تسلیم کند. فشار دشمن بر ایران اسلامی همچنان ادامه خواهد داشت و تحریم‌ها را بر نمی‌دارند لذا باید تحریم را بی‌اثر کنیم. تاکنون نیز هجمه‌های دشمن را سد کرده‌ایم. باید به دنبال این باشیم که دشمن در خاکریز دفاع بیفتد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه همچنین گفت: توجه به آموزش‌های متناسب با صحنه‌های عملیاتی و ارتقای توان رزمی «گردان‌های مردم پایه» باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد زیرا آمادگی تاکتیکی، تکنیکی و مهارتی با استمرار و تمرین بدست می‌آید.‌اشراف اطلاعاتی همه‌جانبه خود را نیز در همه صحنه‌ها همچنان باید بالا ببریم. وقتی‌اشراف اطلاعاتی بالا باشد در برخورد و انهدام تهدید و اقدام دشمن موفق و قاطع عمل می‌کنیم.