kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
سفیر عراق در ایران :

دولت عراق، ایران را از تنگناهای اقتصادی کنونی خارج خواهد کرد

سفیر کشور عراق در ایران با اشاره به شرایط تحریم ظالمانه کنونی علیه نظام و ملت ایران گفت: دولت و ملت عراق در کنار ملت ایران ایستاده و به دنبال راهکار اقتصادی و گشایش برای ملت و نظام ایران است.




به گزارش ایرنا، سعد جواد قندیل در دیدار با استاندار کرمان افزود: کشور عراق تا حد ممکن و توان خود، نظام و دولت ایران را از تنگناهای اقتصادی کنونی خارج خواهد کرد.
وی اظهار داشت: سفارت عراق وظیفه دارد تعاملات و هماهنگی ۲ ملت و کشور را افزایش دهد و با سفر رئیس جمهوری ایران به عراق و نخست وزیر عراق به تهران پروتکل‌هایی اجرا شد که مقدمه‌ای برای افزایش میزان تعاملات مالی ۲ کشور تا ۲۰ میلیارد دلار در سال است.
وی افزود: کشورهای بسیاری با هم برای حمله به عراق دسیسه کردند و هدف آنان ورود به دروازه ایران بود که ایرانیان از ما مقتدرانه پشتیبانی انجام دادند و ملت عراق هیچ‌گاه این موارد را از ذهن خود خارج نمی‌کند.
قندیل با بیان اینکه امیدواریم توفیقی حاصل شود و پاسخ بخشی از پشتیبانی‌های ملت و دولت ایران را بدهیم گفت: یکی از مسئولیت‌های سفارت عراق قراردادن روادید و ویزا برای زائران ایرانی است که امید است در این بخش وظیفه خود را نسبت به ایران انجام دهیم.
وی ادامه داد: سفارت عراق در ایران امکان آماده و فراهم کردن شرایط برای سفر ایرانیان به عراق و زیارت عتبات عالیات را دارد .
وی با بیان اینکه رخداد جنگ تلخ هشت ساله بین ایران و عراق بیش از یک میلیون شهید بین ۲ کشور برجای گذاشت ادامه داد: تعاملات ۲ ملت به گونه‌ای است که هفت میلیون زائر ایرانی و عراقی بین ۲ کشور تردد می‌کنند و نمونه این میزان تردد در هیچ جای دنیا وجود ندارد.
قندیل تاکید کرد: عنایات الهی و روابط ۲ کشور نشان می‌دهد که هیچ کشوری نمی‌تواند ارتباط و پیوند بین ایران و عراق را تضعف کند.