kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

اعتراض دانش‌آموزان به نتایج مرحله دوم المپیاد نجوم

دوشنبه گذشته، اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون‌های مرحله دوم المپیادهای علمی دانش‌آموزی کشور از سوی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اعلام شد.



براساس این اعلامیه، در مرحله دوم المپیادهای علمی ۴۷۶ نفر پذیرفته شدند که ۲۵ نفر آنها به‌ طور ‌همزمان در دو رشته پذیرفته شدند. به گفته این مرکز، این تعداد قبول شده از میان 7795 نفر پذیرفته شده مرحله اول بودند.
اما برخی والدین و دانش‌آموزانی که در المپیاد نجوم شرکت کرده بودند با تجمع مقابل مرکز دانش‌پژوهان جوان نسبت به نتایج اعلامی اعتراض کردند.
یکی از این والدین به خبرنگار کیهان گفت: اعتراض ما شامل دو موضوع اصلی است. موضوع اول به نحوه امتیازدهی سؤالات مربوط می‌شود. امتیازبندی این آزمون قبل و بعد از آزمون تغییر کرده است؛ به‌عنوان مثال، امتیاز سؤالی در برگه سؤالات 30 درج شده بود ولی بعد از تصحیح برگه‌های امتحانی به 20 کاهش یافته است. این اقدام عملاً برنامه‌ریزی دانش‌آموزان را بهم‌زده است.
به گفته وی، برخلاف روال هرساله که برگه امتحانی هر دانش‌آموزی برای بررسی بیشتر به وی تحویل داده می‌شد، این کار امسال انجام نشده و مسئولان این مرکز هم علی‌رغم اصرار والدین و مربیان این دانش‌آموزان از تحویل پاسخنامه خودداری می‌کنند.
به گفته معترضین، مسئولان مرکز دانش‌پژوهان جوان، به‌عنوان متولی برگزاری این المپیاد، در پاسخ به این اعتراض تنها اعلام کرده‌اند که در سایت وزارت آموزش‌وپرورش اعتراض خود را ثبت کنید تا رسیدگی شود.
ظاهراً این اعتراض تنها در المپیاد نجوم رخ داده و سایر رشته‌های المپیادی بدون هیچ حاشیه‌ای با اعلام نتایج به کار خود پایان داده‌اند.