kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۲۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵

ترامپ برای توجیه گا ف‌های سخنرانی‌اش زمین و زمان را به هم بافت!

رئیس‌جمهور آمریکا برای توجیه گاف‌های عجیب و غریبش در سخنرانی روز استقلال آمریکا، زمین و زمان را به هم بافت و از بدی آب و هوا تا خراب شدن میکروفن را مقصر این گاف‌ها معرفی کرد!


سرویس خارجی-

 واکنش‌ها به جشن روز استقلال آمریکا، سخنرانی پر از گاف ترامپ و نشان دادن‌تانک‌ها و نفربرهای قدیمی در مراسم رژه این روز هنوز ادامه دارد. ترامپ در سخنرانی خود که در زیر باران انجام شد در دو سه جمله چند گاف عجیب داد و با لحنی حماسی گفت: «در سال ۱۷۷۶ میلادی، نیروهای انقلابی ارتش ما آسمان را تحت کنترل خود درآورد، باروها را درهم کوبید، فرودگاه‌ها را تسخیر کرد، هر آن‌چه که باید را انجام داد و در دژ مک‌هنری، زیر آتش خیره‌کننده موشک‌ها، چیزی به‌جز پیروزی به دست نیاورد». این در حالی است که استقلال آمریکا از انگلیس سال ۱۷۷۶ به وقوع پیوست، اما اولین هواپیما در سال ۱۹۰۳ توسط برادران «رایت» به پرواز درآمد. اولین موشک نیز طی جنگ جهانی اول مورد آزمایش قرار گرفت که از ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ میلادی به وقوع پیوست. همچنین ترامپ به‌اشتباه، نبرد «مک‌هنری» را در جریان استقلال آمریکا دانست در حالی که این نبرد در سال ۱۸۱۲ و دهه‌ها بعد از استقلال آمریکا رخ داده است.
اما ترامپ یک روز بعد وقتی با واکنش‌های گسترده علیه سخنرانی‌اش مواجه و متوجه گاف هایش شد، بارش باران، شرایط نامساعد آب و هوایی و خراب بودن دستگاه پخش سخنرانی را عامل‌ اشتباهات تاریخی خود دانست.
  ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: «باران شدیدی می‌بارید. من زیر باران ایستاده بودم. دستگاه اتوکیو کار نمی‌کرد. در نهایت همه چیز بهم خورد و از کار افتاد... درست در وسط جمله من آن (اتوکیو) خراب شد؛ و آن اصلا حس خوبی نبود. زمانی که شما در مقابل میلیون‌ها نفر در تلویزیون هستی و همه چیز بهم می‌ریزد چه حسی خواهی داشت؟ فکر می‌کنم باران باعث خرابی دستگاه شد. همانطور که می‌دانید سخنرانی خیلی خوبی بود.»(!)
تمسخر رژه
در حالی که رسانه‌های بین‌الملل مشغول مسخره کردن سخنرانی پر از گاف ترامپ بودند، تلویزیون روسیه رژه ارتش این کشور و تجهیزات فرسوده به کار رفته در این مراسم را به سخره گرفت.
به گزارش ایسنا، روزنامه‌نگاران در برنامه‌ای که از شبکه یک تلویزیون روسیه پخش شد، فیلمی را که از یکی از تجهیزات نظامی حاضر در روز استقلال آمریکا گرفته شده بود، به سخره گرفتند. این روزنامه‌نگاران «کنده شدن رنگ» برخی از تجهیزات نظامی و «چسباندن چیزهایی به آنها با چسب نواری» را مسخره کردند. «اولگا شابایف»، یکی از روزنامه‌نگاران حاضر در این برنامه اظهار داشت: «رنگ این خودروهای نظامی در حال کنده شدن است. هیچ لوله‌ای به آنها وصل نیست و مگسک آنها با چسب نواری به آنها متصل شده است.».
«یوگنی پوپوف»، یکی از مجری‌های این برنامه نیز در ادامه این تمسخرها اظهار کرد: «دونالد ترامپ گفت، بزرگ‌ترین رژه تاریخ در واشنگتن برگزار می‌شود. رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که جدیدترین‌تانک‌های خود را به ما نشان خواهد داد. این‌ها‌تانک‌هایی بودند که در جنگ جهانی دوم از آنها استفاده شده بود و در سال ۱۹۵۷ از دایره تجهیزات نظامی خارج شدند.»
ترامپ را استیضاح کنید
همزمان گروهی از کهنه سربازان آمریکایی با انتشار ویدئویی خواستار استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا شدند.در این ویدئو که در کانال یوتیوب «تام ستیر» یکی از حامیان حزب دموکرات و بنیانگذار مؤسسه «نیاز به استیضاح» به‌اشتراک گذاشته شد، تعدادی از کهنه‌سربازان بی‌توجهی دونالد ترامپ به ارزش‌های آمریکا را زیر سؤال بردند.«ماری دلوس» کهنه‌سرباز نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: دونالد ترامپ نه تنها ظالم است، بلکه یک مجرم هم هست. «پری او براین» دیگر کهنه‌سرباز ارتش آمریکا گفت: «چهارم جولای روزی است که باید استقلال آمریکا از کشور‌های دیگر را جشن بگیریم. ما چگونه می‌توانیم چنین جشنی بگیریم وقتی کسی در کاخ سفید است که به طور فعال با یک دشمن خارجی هم پیمان می‌شود؟»