kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴

تلاش اسرائیل برای از بین بردن اسناد کشتار «یوم‌النکبه»

یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرده، این رژیم در اقدامی سازماندهی شده تلاش می‌کند اسناد جنایات مربوط به سال‌اشغال فلسطین و پس از آن را محو کند.



اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در سال 1948 به عنوان روز «نکبت» شناخته می‌شود. این روز تبدیل به یک نماد و انگیزه‌ای برای تشدید اقدامات ضد صهیونیستی شده است. حالا برخی رسانه‌های همین رژیم گزارش داده‌اند تل‌آویو به دنبال نابود کردن اسناد جنایت‌های خود در این روز است. به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در ضمیمه هفتگی خود نوشته، بخش بایگانی سرّی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به محو کردن اسناد مربوط جنایت‌های انجام شده علیه فلسطینی‌ها در سال 1948 (سال‌اشغال فلسطین) و پس از آن ادامه می‌دهد. بر اساس این گزارش، اسناد یاد شده مربوط به کشتارهای جمعی، هتک حرمت زنان، تخریب روستاهای فلسطینی و نابودی آنهاست که دستورات این اقدامات توسط مقامات عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی بویژه «داوِد بن گورین» اولین نخست‌وزیر این رژیم صادر شده است.
در همین راستا «تمار نوویک» مورخ صهیونیستی اعلام کرده در حال بررسی سندی در آن زمان بوده اما هیچ اسمی از عوامل پشت‌پرده آن در سند نبوده است؛ بخشی از برگه‌های آن کنده شده و موضوع را مبهم کرده بوده است. در ادامه این گزارش می‌خوانیم، از آغاز دهه گذشته تیم‌های وزارت جنگ در آرشیوهای سرتاسر فلسطین‌اشغالی جست‌وجو و اسناد تاریخی را جدا کردند. تیم‌های مذکور اسناد مربوط به برنامه هسته‌ای و روابط خارجی رژیم صهیونیستی را به مکان‌های ویژه انتقال دادند؛ اما موضوع در این حد متوقف نشد و برای مخفی کردن ادله مربوط به یوم‌ النکبه، در اقدامی سازماندهی شده این اسناد به مکان‌هایی خاص منتقل شد.