kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
8 نامزد برای رسیدن به صندلی ریاست رقابت دارند

روز سرنوشت ساز وزنه برداری /ائتلاف نامزدها، انتخابات را به دور دوم می‌کشاند؟!

انتخابات فدراسیون وزنه برداری در شرایطی امروز برگزار می‌شود که نامزدها برای رسیدن به صندلی ریاست رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند.



سرویس ورزشی-

بعد از مدت‌ها انتظار انتخابات فدراسیون وزنه برداری امروز یکشنبه برگزار می‌شود تا این رشته مدال آور و المپیکی سکاندار خود را برای یک دوره ۴ ساله دیگر بشناسد.
ثبت از کاندیداهای وزنه‌برداری 23 بهمن 97 آغاز شد و در پایان 10 روز کاری 10 نفر (سجاد انوشیروانی، محمدرضا آخوندی، حسین رضازاده، علی مرادی، کوروش باقری، حسین مقامی، عبدالکریم پورکیان، فرشاد غزالیان، شهرام عظیمی و نصرت اله عابدینی) کاندیدای ریاست شدند.
پس از برگزاری کمیسیون تطبیق، صلاحیت مدیریتی مقامی و باقری تایید نشد که البته باقری با ارائه مدارک بیشتر توانست این مرحله را پشت سر بگذارد و به جمع کاندیداها برگردد.
دوره ریاست علی مرادی هم هفت اردیبهشت 98 به پایان رسید اما از آنجا که علی مرادی به همراه تیم ملی بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا چین حضور داشت، وزارت ورزش پس از بازگشت تیم از مسابقات و در روز دوازدهم اردیبهشت علیرضا خسروی را به عنوان سرپرست تعیین کرد. اکنون نیز زمان انتخابات فرا رسیده و قرار است اعضای مجمع ساعت 10 صبح امروز یک‌شنبه 16 تیر در آکادمی ملی المپیک دور هم جمع شوند و با تصمیم خود داستان انتخابات را به پایان برسانند.
اعضای مجمع فدراسیون وزنه برداری، تا روز گذشته هشت مدعی (مقامی و عظیمی انصراف دادند) را برای انتخاب اصلح‌ترین کاندیدا، پیش رو داشتند. استفاده از لفظ فعلا از آن جهت است که احتمالا پیش از برگزاری مجمع شاهد کناره‌گیری برخی نامزدهای دیگر خواهیم
بود.
معمولا در هر انتخاباتی کار رئیس‌فدراسیون برای انتخاب شدن راحت‌تر از نامزدهای دیگر است، اما به نظر می‌رسد علی مرادی کار ساده‌ای برای کسب آرای لازم و ابقا در مسئولیت قبلی پیش رو ندارد و این بار باید به جنگ رقبایی برود که ماههاست در حال رایزنی و ائتلاف با یکدیگر و حتی برخی اعضای مجمع هستند.
رقابت در وزنه برداری نزدیک است
آنچه طی هفته‌های گذشته از تلاش کاندیداها مشخص شده، اینکه حتی کم شانس‌ترین گزینه ریاست هم نقش مهمی در تقسیم آرا دارد و یک ائتلاف سنجیده و تاکتیکی، می‌تواند سبد آرای رقیبی خاص را پُر یا خالی کند.بازی پشت پرده انتخابات فدراسیون وزنه برداری کار را به جایی کشانده که برخی مدعیان ریاست هم اعتقاد دارند کار در دور اول تمام نمی‌شود و آرا در دور دوم تعیین‌کننده رئیس‌خواهد بود.در بین مدعیان ریاست هرچند علی مرادی به عنوان رئیس‌قبلی فردی شناخته شده است اما افرادی چون سجاد انوشیروانی، محمدرضا آخوندی، کوروش باقری و حسین رضازاده تلاش زیادی کرده‌اند تا آرای اعضای مجمع را جلب کنند.
با توجه به آئین نامه انتخاب رئیس‌فدراسیون‌های ورزشی اسامی ۴۴ عضو حاضر در مجمع انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری که حق رای دارند، به شرح زیر است:
*محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان (به عنوان رئیس‌مجمع)
*کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک، روسای ۳۱ هیئت استانی
*نماینده فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی
*نماینده فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
*نماینده فدراسیون ورزش‌های کارگری
*نماینده نیروهای مسلح
*سهراب مرادی و سعید علی حسینی به عنوان نماینده ورزشکاران در بخش مردان
*سیده الهام حسینی نیز نماینده وزنه برداران بانوان
*محسن جلیلی به عنوان نماینده داوران
*محمد حسن برخواه سرمربی تیم ملی نماینده مربیان
*نمایندگان ۲ باشگاه بیمه رازی و شرکت ملی حفاری اهواز
رای‌گیری به صورت دستی است
خبر مهم پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون وزنه برداری، منتفی شدن رای‌گیری به صورت الکترونیکی بود. بعد از بحث‌هایی که در مورد نحوه رأی‌گیری مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری مطرح شده بود، محمدرضا داورزنی در حاشیه افتتاح سالن فارسی آکادمی ملی المپیک اعلام کرد انتخابات به صورت دستی برگزار می‌شود.
داورزنی گفت: شرایط برگزاری رأی‌گیری به صورت الکترونیکی فراهم است اما برای اینکه شائبه‌ای پیش نیاید رأی‌گیری مجمع انتخابات وزنه‌برداری و کشتی مانند قبل و به صورت دستی است.