kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
ریچارد نفیو:

تحریم‌های جدید ضدایرانی اقدامی سمبلیک و نمایشی است

معمار تحریم‌های ایران گفت: تحریم‌های جدید ضدایرانی، صرفا اقدامی سمبلیک و نمایشی است.




«ريچارد نفيو» که وي را معمار تحريم‌هاي ايران لقب داده‌اند، در مصاحبه با بی‌بی سی گفت: تحریم‌هایی که اخیرا آمریکا علیه ایران اعمال کرده است، در ماه نوامبر سال گذشته- آبان 97- نیز به نوعی اعمال شده بود و فکر نمی‌کنم که کارایی خاصی داشته باشد.
نفیو افزود: تحریم‌های جدید ضدایرانی، صرفا اقدامی سمبلیک و نمایشی است. این تحریم‌ها از دولت اوباما به ارث رسیده و پیش از این اقتصاد ایران را هدف قرار داده بودند.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر دیگر بیش از این، نهادها و شرکت‌ها و افرادی نیستند که قرار باشد مورد تحریم قرار گرفته باشد. در حقیقت اصلا جایی باقی نمانده است که آمریکا تحریم نکرده باشد.
نفیو تاکید کرد: ترامپ خیال می‌کند که اینکه 150 نفر را در ایران مورد حمله قرار نداده است، اقدامی انسان دوستانه بوده و مورد توجه و قدردانی مقامات ایران قرار خواهد گرفت؛ برای همین الان عصبانی شده و واکنش‌های عجیبی نشان می‌دهد.
وی در پایان گفت: سردرگمی و بالا و پایین شدن مواضع ترامپ در مسائل بین‌المللی به نفع آمریکا نیست و مشکل ایجاد می‌کند. مواضع سران کشورها آن هم در مقابل کشورهایی که در شرایط خاص با یکدیگر هستند، باید قابل پیش‌بینی باشد. وقتی قابل پیش‌بینی نباشید شاید در بازه‌ای بسیار کوتاه و مذاکرات بسیار کوتاه‌مدت، جواب بگیرید؛ اما در درازمدت جوابگو نیست.