kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
فرمانده هوافضای سپاه:

آمریکا جسارت تجاوز به ایران اسلامی را ندارد

فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به اینکه آمریکا و هیچ کشور دیگری جسارت تجاوز به خاک ایران را ندارد، گفت: آمریکایی‌ها باید متوجه رفتارهای خود باشند.




به گزارش ایرنا، سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران در فرودگاه شهدای ایلام اظهار داشت: در قضیه انهدام پهپاد، طبق معمول آمریکایی‌ها قوانین بین‌المللی را رعایت نکردند.
وی ادامه داد: یگان مستقر در منطقه به وظیفه خود در قبال انهدام این پهپاد عمل کرده است.
وی با اشاره به اینکه سامانه سوم خرداد کاملاً بومی بوده و توسط هوافضای سپاه طراحی و ساخته شده است، افزود: اگر هر یگان دیگری هم در منطقه قرار داشت، همین کار هوافضای سپاه را انجام می‌داد.
فرمانده هوافضای سپاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها طبق معمول به هشدارهای فرماندهان و مسئولان کشور ما توجهی نکردند و آن را رجزخوانی تلقی می‌کردند، آنها تصور اینکه همچنین اقدامی انجام شود را نداشتند.
حاجی‌زاده با بیان اینکه آمریکایی‌ها توانایی این کار را برای ایران قائل نبودند، افزود: ما به قانون عمل کردیم، باید آمریکایی‌ها متوجه رفتار خود باشند و قرار نیست که کشورها همواره از آنها تبعیت کنند.
وی با اشاره به اینکه از این به بعد هم به وظایف خود عمل خواهیم کرد، بیان داشت: نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری جسارت تجاوز به خاک ایران را ندارد.
حاجی زاده ادامه داد: مشکل اصلی الان کشور جنگ اقتصادی است، همه مردم و مسئولان باید باهم بسیج شویم که مشکلات مردم را حل کنیم.
وی ادامه داد: مباحث جنگ نظامی و سایه جنگ توسط غرب ساخته و پرداخته شده چراکه چنین اراده‌ای در دشمن وجود ندارد و الان هم بر همه این قضیه ثابت شده است.
وی با بیان اینکه اقدام بازدارنده نشان از اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران داشته ‌و آمریکا قدرت ایران را باور کرد، افزود: ‌قبل از این آمریکا توانمندی دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران را باور نداشت ولی سقوط پهپاد آمریکا در خاک ایران اثبات توانمندی کشورمان ‌‌در منطقه و جهان است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه ‌پهپاد در خاک ایران نبوده است، ‌‌گفت: این ادعای آمریکایی‌ها مربوط به لحظات اولیه حادثه بود‌ و دیگر  این ادعا‌ را پیگیری نکردند و این در حالی است که کشورهای دیگر ‌ادعای آمریکا در عدم تجاوز به خاک ایران را رد کردند.
وی یادآور شد: امنیت کشور ایجاب می‌کند که با متجاوزان به حریم جمهوری اسلامی ایران در هوا، زمین و دریا برخورد بایسته ‌شود.
سردار حاجی‌زاده‌ اقدام مقابله به‌مثل آمریکا ‌علیه ایران پس از این حادثه را عنوان کرد و گفت: آمریکایی‌ها باید‌ متوجه رفتار خود باشند، چرا که دوران نگاه از بالا به ملت ایران گذشته و آنها متوجه رفتار خود باشند‌.
وی بومی بودن سامانه سوم خرداد را یکی از توانمندی‌های هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام برد و بیان کرد.
سردار حاجی‌زاده مشکل ‌کشور ‌را اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سایه جنگی بر کشور نیست و مسئولان باید در جهت حل مشکلات اقتصادی تلاش کنند ‌و دولت و مجلس باید برای مقابله با جنگ اقتصادی و برطرف کردن مشکلات مردم بسیج شوند.
فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مفاهیم سایه جنگ را ساخته و پرداخته غرب دانست و گفت: سایه جنگ بر کشور وجود ندارد و دشمن نیز چنین توانی را ندارد و این مهم بر همگان اثبات شده است.
وی افزود: آنچه الآن در کشور مهم است جنگ اقتصادی و حل مشکل مردم است و همه در این راه باید تلاش کنیم.