kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۵۹۲
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
آمریکا ، جهنم پناهجویان!

تصویری تکان‌دهنده از مرگ پدر و فرزند مهاجر حین ورود به آمریکا

انتشار تصویر دردناک مرگ پدر و دختر مهاجری که سعی داشتند با عبور از رودخانه مرزی خود را به آمریکا برسانند بار دیگر توجه رسانه‌ها را به سیاست‌های غیر انسانی ترامپ جلب کرده است.



سرویس خارجی-

سیاست «تحمل صفر» دونالد ترامپ که با هدف توقف مهاجرت به آمریکا اتخاذ شده، هر روز در مرزهای آمریکا و بازداشت‌گاه‌های این کشور قربانی می‌گیرد.
این روزها آمریکا تبدیل به جهنمی واقعی برای پناهجویان شده است. طی 2 ماه گذشته 6 کودک پناهجو در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا جان داده‌اند و به نوشته نشریه «هیل» مامورین بازداشتگاه‌ها مثل حیوان با پناهجویان برخورد می‌کنند.
 روز دوشنبه رسانه‌ها از مرگ 7 پناهجوی دیگر در مرز آمریکا و مکزیک خبر دادند. دیروز نیز رسانه‌های بین‌المللی تصویری دردناک از جسد یک مرد مهاجر السالوادوری به همراه دختر 23 ماهه‌اش که که در رودخانه مرزی ریودوگرانده بین آمریکا و مکزیک غرق شده بودند منتشر کردند. جسد این پدر و دختر درحالی پیدا شده که آنها دست در گردن یکدیگر داشتند!
 براساس گزارش‌ها خانواده سه نفره السالوادوری که از ورود قانونی به آمریکا ناامید شده بودند، روز یکشنبه تصمیم گرفتند با رد شدن از رودخانه ریوگرانده، وارد این کشور شوند. این مرد ۲۵ ساله السالوادوری با رد کردن دخترش از رودخانه قصد داشت، به همسرش برای عبور از رودخانه کمک کند، که متوجه افتادن فرزندش در رودخانه شده و با شتاب برای کمک به او می‌رود. اما پس از نجات وی و گذاشتن او در پیراهن خود، در جریان شدید آب گرفتار شده و غرق می‌شود. جست‎وجو برای یافتن این دو مهاجر به دلیل تاریکی شب متوقف شد و اجساد آنها روز دوشنبه در فاصله چند صد متری از جایی که قصد عبور از رودخانه داشتند، یافت شد. وزارت خارجه السالوادور اعلام کرده در تلاش است تا به وضعیت تنها بازمانده این خانواده رسیدگی و اجساد را در روز پنجشنبه به کشور بازگرداند.
بر اساس گزارش‌ها مهاجرینی که موفق شده و از نوار مرزی نیز رد می‌شوند در این سوی مرز بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا انتظار آنها را می‌کشد. به نوشته نشریه هیل به هزاران کودک پناهجو طی ماه‌های اخیر در همین بازداشتگاه‌ها مورد تجاوز زندانبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند. وضعیت وخیم این بازداشتگاه‌ها که از سوی وکلای بازدید‌کننده طی روزهای گذشته از آنها تحت عنوان شکنجه‌گاه یاد شده بود اعتراضات زیادی را در آمریکا برانگیخته است.
روز سه شنبه  نیز بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، مجلس نمایندگان آمریکا با 230رای موافق در برابر 195 رای مخالف طرح تأمین مالی مرز مکزیک را پس از تغییرات در آخرین لحظات، تصویب کرده است. این طرح با هدف تامین کمک‌های انسان دوستانه در مناطق مرزی و حل و فصل مشکلات و چالش‌های مربوط به موج فزاینده مهاجران به سوی مرزهای آمریکا تصویب شده است.این در شرایطی است که طرح تصویب شده در مجلس نمایندگان آمریکا با خطر وتو از سوی کاخ سفید و مجلس سنا روبرو است. مجلس سنا قصد دارد طرح مرزی خود را به تصویب برساند، طرحی که با حمایت ضمنی کاخ سفید نیز روبرو شده است.طرح مصوب مجلس نمایندگان آمریکا، اداره گمرکات و حفاظت از مرزهای آمریکا را ملزم می‌کند تا استانداردهای بهداشتی لازم برای افراد تحت نگهداری در اردوگاه‌های مرزی را فراهم کند.