kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷
این بار بر اثر گرما

7 پناهجوی دیگر در مرز آمریکا جان خود را از دست دادند

در ادامه سیاست‌های وحشیانه دولت آمریکا علیه پناهجویان 7 پناهجوی دیگر در مرزهای آمریکا با مکزیک بر اثر گرمای شدید جان باختند. پیش از این چند کودک پناهجو در بازداشت گاه‌های مرزی آمریکا بنا به دلایل مشابه مرده بودند.



سرویس خارجی-

رفتارهای وحشیانه با مهاجران در مرزهای آمریکا همچنان ادامه دارد. هفته پیش نشریه هیل از قول تعدادی از وکلای حوزه مهاجرت نوشت: چهار کودک مهاجر نوپا به دلیل شرایط بد در یکی از بازداشتگاه‌های آمریکا و بدرفتاری نگهبانان، که مثل حیوان با آنها برخورد می‌کنند، به بیمارستان منتقل شدند. دوشنبه نیز رویترز به نقل از مقامات تگزاس اعلام کرد ۷ پناهجو در چند روز اخیر بر اثر گرمای شدید هوا جان خود را از دست داده‌اند. بنابر اعلام این مقامات، اجساد یک زن و سه کودک نزدیک رودخانه «ریو گرانده» در جنوب تگزاس پیدا شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این افراد از چند روز پیش به دلیل دمای بالای هوا و کم آبی بدنشان جان خود را از دست داده‌اند. اجساد این ۴ نفر که ۲ نوزاد، یک کودک نوپا و یک زن ۲۰ ساله هستند بوسیله نیرو‌های گشت مرزی کشف شده است.
دو جسد دیگر نیز نزدیک شهر «کریزو اسپرینگز» در ایالت تگزاس آمریکا پیدا شده است. یک جسد دیگر هم در تاریخ ۲۰ ژوئن(30 خرداد) در ساحل رودخانه «ریو گرانده» پیدا شده بود. اجساد این 7 پناهجو در حالی پیدا شده که طی دو ماه گذشته 6 کودک پناهجو در بازداشتگاه‌های آمریکا جان خود را از دست داده‌اند بدون اینکه هیچ نهاد بین‌المللی از ترامپ به دلیل این جنایت باز خواست کند. در مراکز بازداشتی که این کودکان نگهداری می‌شوند، دسترسی به آب آشامیدنی سالم و غذای کافی وجود ندارد و بسیاری از این کودکان به آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند.
افزایش بازداشت‌ها
 بر اساس این گزارش سطح بازداشت مهاجران غیرقانونی در ماه جاری میلادی به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۶ رسیده است بیش از ۶۰ درصد این بازداشت شدگان کودک و خانواده بوده‌اند.ترامپ که از جمله مخالفان ورود مهاجران به خاک آمریکاست، محدودیت‌هایی را برای تعداد مهاجرانی که در هر روز می‌توانند وارد آمریکا شوند، اعمال کرده است. این مهاجران باید مدت‌ها در انتظار زمان مصاحبه بنشینند و بسیاری از آنها هم مسیر‌های بسیار خطرناکی را برای ورود به خاک آمریکا در پیش می‌گیرند. قاچاقچیان انسان هم با رها کردن این مهاجران در مناطق دورافتاده یا در سواحل رودخانه «ریو گرانده»، زندگی آنها را به خطر می‌اندازند. خبر مرگ این ۷ مهاجر در حالی منتشر شده است که گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت مکزیک در توافق با آمریکا ۱۵۰۰۰ سرباز را در مرز شمالی‌اش (مرز آمریکا) مستقر کرده تا فشارها بر پناهجویان را بیشتر کند.دونالد ترامپ پیشتر تهدید کرده بود در صورتی که مکزیک با ورود غیرقانونی مهاجران به خاک آمریکا مقابله نکند، تعرفه‌های پنج درصدی بر روی کالا‌های وارداتی از مکزیک اعمال خواهد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا پس از آن اعلام کرد به دنبال مذاکره با مقامات مکزیک در واشنگتن به یک توافق برای ریشه‌کن کردن مسیر مهاجرت غیرقانونی به مرز جنوبی این کشور دست یافته است. بر اساس این توافق، مکزیک ۴۵ روز فرصت دارد امنیت در مرز خود را تقویت کند. وضعیت پناهجویان در آمریکا به همین جا ختم نمی‌شود و چندی پیش برخی رسانه‌های غربی از جمله نشریه هیل اعلام کردند، در این بازداشتگاه‌ها به هزاران کودک و زن پناهجو تجاوز شده و تقریبا به 80 درصد زنان پناهجو در همان لحظه ورود به خاک آمریکا (مناطق مرزی) تجاوز می‌شود.