kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۴۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
در واکنش به سرنگونی پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکا

روحانی: دست سپاه و وزارت دفاع را می‌بوسم

رئیس‌جمهور با‌ اشاره به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا از سوی سپاه و اینکه مردم از توان دفاعی کشور خوشحالند، گفت: دست همه بهره‌برداران از توان موشکی در وزارت دفاع و سپاه را می‌بوسم.

حجت‌الاسلام روحانی دیروز (سه‌شنبه) در جمع مدیران ارشد نظام سلامت، با‌ اشاره به ساقط شدن پهپاد توسط سپاه پاسداران بیان داشت: کشف پهپاد به‌ویژه در ارتفاع بالا آسان نیست؛ در دقایق اولیه تجاوز به آسمان ما و بعد از اخطارها، با رادار و موشک ایرانی آن را زدیم. دست همه صنعتگران و بهره‌برداران درست از توان موشکی در وزارت دفاع و سپاه را می‌بوسم. از آمریکا نمی‌ترسیم، اما صبر راهبردی داریم. مردم از توان دفاعی کشور خوشحالند.
روحانی گفت: آنها فکر نمی‌کردند که ایران بتواند پهپاد آنها را ساقط کند این در حالی است که از لحاظ نظامی کشف پهپاد مشکل است. پهپاد به خاطر کوچک بودن و به خاطر شرایط ساختمان تشکیلاتی و آیرودینامیک بودن آن و به خاطر رنگی که استفاده می‌کنند کشف ‌آن خیلی آسان نیست.
وی افزود: بعضی از پهپادها بالای ۵۰ هزار پا پرواز می‌کند. زمانی که کسی فضای کشور را نقض می‌کند، شما وقت دارید یعنی وارد نقض فضا شده یک ساعت بعد شما با آن مقابله می‌کنید اما زمانی فضای شما را نقض کرده و در همان دقیقه اول شما عکس‌العمل نشان می‌دهید.
اموال رهبر ما یک حسینیه و یک خانه ساده است
روحانی ادامه داد: هیچ حکومتی اگر یک ذره خرد و تدبیر داشته باشد نمی‌آید بالاترین مقام یک کشور آن هم نه تنها مقام سیاسی، بلکه مقام دینی، مقام اجتماعی و مقام معنوی نه یک فرد که فقط رهبر ایران است که رهبر عاشقان ایران، انقلاب اسلامی و شیعیان در جهان اسلام در سراسر جهان است (را تحریم کند). رهبر ایران فقط متعلق به ایران نیست این همه مردم در لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و کویت شیعه و غیرشیعه علاقه‌مند عاشق و مطیع هستند.
وی گفت: یک آدمی بیاید یک کار وقیحانه و احمقانه انجام دهد؟ که چی؟ رهبری کشور را بگویید تا مثلا تحریم می‌کنم که نیاید آمریکا! خوش‌مزه است! ما آنها را راه نمی‌دهیم بعد می‌گویید شما نیایید؟!
روحانی تصریح کرد: اموال رهبری را می‌خواهند تصرف کنند؟ اموال رهبری یک حسینیه و یک خانه ساده است. رهبران ما که مثل رهبران بقیه کشورها نیستند که در حساب‌های خارجی‌شان میلیاردها پول داشته باشند که بخواهید آنها را تحریم و تصرف کنید.
وی گفت: خودتان اعتبار خودتان را باطل کردید و از مذاکره عقب نشستید مردم در مشکلات هستند، اما همین طرح سلامت الکترونیک نشان می‌دهد که دولت با تمام توان در مسیر خدمت به مردم است.
روحانی خاطرنشان کرد: امروز در هیئت حاکمه آمریکا یک سرخوردگی عجیب و سردرگمی بزرگ به‌وجود آمده است؛ آنها سرخورده شده‌اند، چرا که هر اقدامی می‌کنند، به نتیجه نمی‌رسد و تأثیری ندارد به‌گونه‌ای که آنها توقع داشتند کشور را در مدت 2 تا 3 ماه برهم بریزند اما می‌بینند که هر اقدامی می‌کنند، می‌بینند ملت ایران مستحکم‌تر، محکم‌تر، سرزنده‌تر و با روحیه بهتر در عرصه‌های مختلف حرکت می‌کند.
صبر ما تا ابتدای خط قرمزهای ماست
وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم وجود تحریم و مشکل جاری شدن سیل در فروردین‌ماه امسال و مانع شدن آمریکا از کمک ایرانیان خارج از کشور به هموطنان خود، همه مردم به صحنه آمدند و کمک کردند و هیچ مشکلی از لحاظ بهداشتی و شیوع بیماری‌های اپیدمی را شاهد نبودیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در زمینه ارایه خدمات بهداشتی، اقدامات بسیار بزرگی در کشور انجام شده و می‌شود، گفت: خوشبختانه با اقدامات به موقع بهداشتی و درمانی، ارسال آب آشامیدنی سالم به مناطق سیل‌زده و تأمین به موقع اسکان موقت، شاهد شرایط بسیار خوبی در این مناطق هستیم.
روحانی با بیان اینکه اخیراً آمریکایی‌ها، سردرگم شده و کارهای عجیب و غریب انجام می‌دهند که تا به حال در دنیای سیاست سابقه نداشته اظهار داشت: آنها دچار ناتوانی ذهنی شده‌اند و امروز کاخ سفید دچار معلولیت ذهنی شده و نمی‌داند چه کاری انجام می‌دهد.
وی بیان داشت: صبر ما تا ابتدای خط قرمزهای ماست و مرزهای کشور خط قرمز ماست و وقتی هواپیمایی از مرزهای ما عبور می‌کند،‌ از خط قرمز ما عبور کرده و اجازه دفاع از خود داریم.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: آمریکایی‌ها اعم از پنتاگون، سنتکام و کاخ سفید در این مدت به‌طور کامل از این اقدام سردرگم شدند و در این بین مشغول به اقدامات غیرمعقول و یاوه‌گویی
 شده‌اند.
رئیس‌جمهور همچنین در ابتدای این مراسم در جمع مدیران نظام سلامت کشور با تاکید بر ضرورت جلوگیری از فساد گفت: هزینه‌های غیرضروری برداشته شود‌، سلامت مردم بهتر تامین می‌شود همه این بخش‌هایی که در پزشکی برای آگاهی از وضعیت بیمار به کار می‌بریم کمابیش یک آثار سوء دارد و با زمانی که بوعلی سینا با نبض مشکل بیمار را تشخیص می‌داد فرق می‌کند.