kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷

تعداد کشته‌های حمله ائتلاف سعودی به یمن به 100 هزار نفر نزدیک می‌شود

یک مرکز اطلاعاتی که به بررسی تبعات خشونت‌ها می‌پردازد، تعداد کشته شده‌های جنگ یمن را بیش از 91 هزار نفر اعلام کرد.



اطلاعات جدیدی که درباره جنگ یمن به دست آمده، نشان می‌دهد شمار کشته‌های این نبرد که ائتلاف سعودی علیه این کشور آغاز کرده، از مرز ۹۱ هزار نفر نیز گذشته است. یک مرکز اطلاعاتی موسوم به«اکلد» که به بررسی تبعات خشونت‌ها می‌پردازد، تعداد کشته شده‌های جنگ یمن را بیش از 91 هزار نفر اعلام کرد. به گزارش ایسنا، این یک برآورد جدید درخصوص تلفات جنگ داخلی یمن بعد از تکمیل گزارش‌های مربوط به اولین ماه‌های این جنگ در سال ۲۰۱۵ است. بنا بر گزارش «رلیف وب»، اکلد پوشش اطلاعات مربوط به جنگ یمن را توسعه بخشیده و در حال بررسی دقیق‌تر اطلاعات مربوط به سال 2015 میلادی است. این پایگاه دیروز اعلام کرد، ائتلاف متجاوز تحت رهبری عربستان در هدف‌گیری مستقیم هزاران غیرنظامی در یمن مسئول بوده و طبق اطلاعات این نهاد، مسئول کشتار بیش از 8000 غیرنظامی در یمن است. بر طبق برآورد این موسسه، مجموع تلفات غیرنظامیان در طی چهار سال و نیم گذشته در جنگ یمن حدود 11 هزار و 700 نفر بوده است.
این گروه همچنین تاکید کرد، طی ماه‌های گذشته سال جاری میلادی، 11 هزار و 900 نفر در جریان جنگ داخلی یمن کشته شده‌اند در حالی که در مقام مقایسه در سال ۲۰۱۸ آمار تلفات این جنگ 30 هزار و 800 نفر بود و این بالاترین رقم ثبت شده برای تلفات در جنگ یمن در عرض یک سال تاکنون بوده است. این آمار البته شامل کسانی که جانشان را در اثر فجایع انسانی حاصل از جنگ به ویژه قطحی از دست داده‌اند نمی‌شود.
بر اساس گزارش این موسسه، آمار تلفات جنگ یمن در هر سال به این صورت بوده است: 17 هزار و 100 تن در سال ۲۰۱۵، 15 هزار و 100 نفر در سال ۲۰۱۶، 16 هزار و 800 تن در سال ۲۰۱۷، 30 هزار و 800 نفر در سال ۲۰۱۸ و 11 هزار و 900 تن در مدت سپری شده از سال ۲۰۱۹. همچنین در این گزارش تصریح شده که شهر تعز، پر خشونت‌ترین شهر در طی این جنگ بوده و آمار تلفات مربوط به این شهر طی چهار سال و نیم گذشته، 18 هزار و 400 تن برآورد شده است. بعد از شهر تعز، شهرهای الحدیده و الجوف، پر خشونت‌ترین شهرها بوده و تلفات جنگی مربوط به هر کدام، تقریبا 10 هزار نفر برآورد شده است.
طبق اطلاعات وزارت بهداشت یمن، تنها طی یک سال گذشته، 100 هزار کودک یمنی به دلیل تبعات ناشی از جنگ، به کام مرگ رفته‌اند. روزنامه انگلیسی «گاردین» نیز تعداد کشته‌های ناشی از جنگ یمن را بیش از 60 هزار نفر اعلام
کرده است.