kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

کودتاچیان ونزوئلا کمک‌های سازمان ملل و کلمبیا را به جیب زدند

دو نفر از نمایندگان «گوایدو» سرکرده کودتاچیان ونزوئلا به گرفتن کمک‌های مالی بشردوستانه از کلمبیا و آژانس پناهندگان سازمان ملل و صرف کردن آنها برای خوشگذرانی متهم شده‌اند.



پس از شکست کودتای آمریکایی گوایدو و اطرافیانش حالا خبر رسیده که اطرافیان وی کمک‌های بشردوستانه به مردم ونزوئلا را نیز به جیب زده‌اند. بر اساس این گزارش دو نفر از نمایندگان «خوان گوایدو»، متهم هستند کمک‌های مالی بشردوستانه‌ای را که از سوی کلمبیا و آژانس پناهندگان سازمان ملل به این کشور ارسال شده بود، حیف و میل کرده‌اند. «ونزوئلا آنالیز» به نقل از دادگاه عالی این کشور با اعلام این خبر نوشته: «روسانا باررا» و «کوین روجاس» از اعضای حزب گوایدو، مسئولیت نظارت بر ارسال کمک‌های بشردوستانه از شهر مرزی کوکات کلمبیا را بر عهده داشتند. اما همین دو نفر به مشارکت در یک برنامه دقیق برای اخاذی از دولت کلمبیا و آژانس پناهندگان سازمان ملل متهم شده‌اند.»
 به گزارش باشگاه خبرنگاران نمایندگان «گوایدو» همچنین متهم شده‌اند با عواملی، چون به دست آوردن ده‌ها هزار دلار پول و صرف کردن آن در رستوران‌ها، مراکز خرید و هتل‌های لوکس تعداد سربازان تحت اختیار خود را افزایش داده‌اند. از دیگر اتهامات این دو نفر تلاش برای ساماندهی برنامه شام به منظور جمع‌آوری کمک مالی برای مهاجران در یک رستوران منحصر به فرد در بوگوتا، پایتخت کلمبیا، است که قصد داشتند خود را در آن میهمانی سفیر گوایدو جا بزنند!
واکنش گوایدو
بنا بر گزارش «ونزوئلا آنالیز»، مقامات کلمبیایی سرانجام به تخلفات «باررا »و «روجاس» پی برده و به گوایدو اطلاع داده اند؛ اما تا لحظه تنظیم این خبر هیچ پاسخی در این خصوص از سوی سرکرده کودتاچیان ونزوئلا دریافت نکرده‌اند. بر اساس این گزارش، ۶۰ درصد کمک‌های غذایی از سوی کشور‌های حامی گوایدو به سبب نظارت‌های این دو نفر حیف و میل شده است. واکنش گوایدو به این اتهامات اما تنها به این جمله خلاصه شده: «فساد را تحمل نخواهم کرد». وی همچنین از نماینده خود درکلمبیا خواسته به این موضوع رسیدگی کند. با این حال به نظر نمی‌رسد این اقدامات بتواند محبوبیت او را در میان طرفدارانش افزایش دهد.