kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹

کودک 4 ساله طعمه گرگ شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بیجار گفت: یک قلاده گرگ به یک کودک چهار ساله اهل روستای زینل از توابع این شهرستان حمله کرد و موجب مرگ او شد.

علی‌اصغر هدایت‌زاده در گفت‌و‌گو با ایرنا، افزود: پایش منطقه توسط محیط‌بانان و اهالی روستا در پی یافتن رد پای این گرگ درنده و مهاجم آغاز شده ولی هنوز موفق به دام انداختن این گونه جانوری نشده‌اند.وی اضافه کرد: تلاش‌ها برای یافتن این گرگ از زمان وقوع حادثه با همکاری مردم و تعدادی از شکارچیان در دستور کار محیط زیست قرار گرفته که امیدواریم پیش از وقوع حادثه دیگری این حیوان درنده به دام بیفتد. اوادامه داد: با توجه به اینکه حمله این گرگ در روستا و مقابل درب خانه این دختر خردسال اتفاق افتاده است از اهالی این روستاها خواسته‌ایم مواظب کودکان خود باشند و آنها را تنها در کوچه پس کوچه‌های روستا رها نکنند چرا که احتمال حمله گرگ‌ها به انسان‌ها از فرط گرسنگی و تغذیه توله‌هایشان وجود دارد.
سرپرست حفاظت محیط زیست بیجار تاکید کرد: محیط‌بانان شهرستان به صورت شبانه‌روزی در مناطق حساس به منظور جلوگیری از هجوم این حیوانات وحشی و درنده، مشغول گشت‌زنی و کنترل هستند و تلاش برای به دام انداختن گرگ درنده با جدیت ادامه دارد.
هدایت‌زاده به روستاییان توصیه کرد از سپردن گله‌ها به کودکان و افراد کهنسال خودداری کنند و در حین چرای دام‌ها از سگ نگهبان گله استفاده کنند.