kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
امام جمعه قم:

نپذیرفتن پیام ترامپ از سوی رهبری نمایش اوج اقتدار و استقلال ایران بود

امام جمعه قم گفت: رهبر معظم انقلاب از تمام جهات مخصوصا شجاعت و بصیرت، تبلور شخصیت آرمانی حضرت امام خمینی(رحمت‌الله‌علیه) هستند.



قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشکوه مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: رفتار و عملکرد رهبر معظم انقلاب در برابر هذیان‌گویی‌ها و یاوه‌گویی‌های ترامپ مدعی ابرقدرت، یادآور صلابت حضرت امام(رحمت‌الله علیه) در برابر مستکبران زمان است و مردم با وجود مشکلات فراوان احساس غرور و آزادگی می‌کنند.
وی با اشاره به منویات و ارشادات رهبر انقلاب در برخورد با مستکبران و تاکید بر مقاومت در مقابل سازش، تصریح کرد: امروز یا باید مقاومت کنیم یا سازش اما مقاومت ترجیح دارد زیرا هم هزینه آن در برابر سازش ناچیز است و هم عزت و شرف ملت حفظ می‌شود.
امام جمعه قم افزود: امروز سرنوشت حکومت و حاکمانی که خط سازش را برگزیدند، در مقابل چشم همگان است. حسنی مبارک، معمر قذافی و... مسیر سازش را در پیش گرفتند و در خفت و خواری ساقط شدند و ملت‌هایشان گرفتار طاغوت‌های دیگری شدند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با انتقاد از کسانی که مدام زمزمه می‌کنند که مقاومت بی‌فایده است، اظهار داشت: چرا اینها تجربه را هم انکار می‌کنند؟! آیا وضعیت جبهه مقاومت نسبت به سال‌های قبل تضعیف شده است؟! برعکس مقاومت در معادلات دست برتر را دارد و جبهه استکبار روز به روز ضعیف‌تر و مجبور به عقب‌نشینی مفتضحانه هم در روی زمین و هم در مواضع سیاسی شده است.
وی با تقدیر از برخورد پرصلابت رهبری با نخست‌وزیر ژاپن و نپذیرفتن پیام مکتوب ترامپ، گفت: این اقدام نمایش اوج اقتدار و استقلال ایران اسلامی بود که به رخ جهانیان کشیده شد.
آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: موضع همیشگی ملت ایران «هیهات من الذله» است و تا وقتی که مستکبران با روحیه تفرعن با ملت ایران برخورد کنند، تحقیر خواهند شد و مجبور به عقب‌نشینی در برابر اراده پولادین این ملت می‌شوند.
امام جمعه قم در پایان افزود: ملت ایران ان‌شاءالله این فشارها و محدودیت‌ها را به فرصت‌های بزرگ برای پیروزی بر مستکبران و تحریم‌کنندگان تبدیل خواهد کرد.