kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳

زمزمه پایان عمر سیاسی نتانیاهو

کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی معتقدند با توجه به ناکامی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در تشکیل کابینه جدید و همین‌طور پرونده‌های فساد ایشان، احتمالا پایان دوران سیاسی وی نزدیک است.



موقعیت «نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بسیار متزلزل گزارش می‌شود. شکست‌های پی‌در‌پی وی از گروه‌های مقاومت فلسطین در جنگ‌های دو روزه از یک طرف و پرونده‌های فساد از طرف دیگر باعث فشار  بی‌سابقه‌ای بر او شده است. اخیرا وی به دلیل شکست در جنگ دو روزه موفق به تشکیل ائتلاف نشد و در نهایت پارلمان این رژیم متلاشی شد تا سرنوشت نتانیاهو بار دیگر به یک انتخابات پارلمانی دیگر گره بخورد. اما کارشناسان معتقدند که نتانیاهو باید کم‌کم به دنبال مواجه شدن با این واقعیت باشد که عمر سیاسی وی به پایان
رسیده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، شواهد و قرائن حاکی از آن است که نتانیاهو، به پایان دوران سیاسی خود نزدیک شده و سرنوشت، وی را به گوشه زندان خواهد انداخت. کارشناسان نیز تاکید می‌کنند، پرونده‌های فسادی که علیه نتانیاهو تشکیل شده در نهایت باعث به زندان افتادن وی می‌شود.
خبرنگار العالم در این باره می‌گوید: «به نظر می‌رسد پایان دوران سیاسی نتانیاهو نزدیک است و این در حالی است که اتهامات فساد گلوی وی و اطرافیانش را می‌فشارد.»
 «فضل طهبوب» کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی این را هم اضافه می‌کند که «پس از ناکامی نتانیاهو در تشکیل کابینه به نظر می‌رسد شمارش معکوس برای نابودی وی آغاز شده است. پرونده وی سرشار از فساد است. مخالفت «اویخای مندلبلیت» مشاور حقوقی اسرائیل با درخواست نتانیاهو برای به تعویق انداختن بازجویی از وی در ارتباط با پرونده فساد، اوضاع را وخیم‌تر کرد. وی بر اساس این پرونده به خیانت در امانت و دریافت رشوه متهم است.»
پرونده‌های تشکیل شده علیه نتانیاهو در موضوع فساد به پرونده‌های چهار هزار، دو هزار و هزار معروف شده‌اند و مثل کابوسی نتانیاهو را تعقیب می‌کنند و ممکن است باعث به زندان افتادن وی شوند و به حماقت و قلدرمآبی سیاسی وی پایان دهند. نتانیاهو هر قدر هم برای فرار از سرنوشت خود تلاش کند در نهایت در دادگاه فساد گرفتار خواهد شد.