kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳

اظهار بی‌اطلاعی ترامپ درباره جاسوسی دولتش از کیم جونگ اون!

رئیس‌جمهور آمریکا در ارتباط با جاسوسی سازمان اطلاعات مرکزی این کشور(سیا) از رهبر کره شمالی، اعلام کرد که از این اقدام سیا مطلع نبوده است.



«دونالد ترامپ» در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که در مورد جاسوسی سازمان سیا از
«کیم جونگ اون» اطلاع نداشته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس‌جمهور آمریکا این اقدام سیا را مورد انتقاد قرار داد. به اعتقاد کارشناسان، ترامپ با این انتقادات می‌خواهد دل رهبر کره شمالی را به دست آورد و زمینه را برای ادامه گفت‌و‌گو با وی فراهم کند.
این در حالی است که پیونگ یانگ اخیرا اعلام کرده بود که ممکن است توافقات سال گذشته ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور، به
کاغذ‌پاره تبدیل شود.
این اظهارات ترامپ در حالی بیان شد که دوشنبه گذشته روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داده بود «کیم جونگ نام» برادر ناتنی رهبر کره شمالی، از منابع اطلاعاتی سازمان سیا بوده است. کیم جون نام سال ۲۰۱۷ در فرودگاه «کوالالامپور» پایتخت مالزی کشته شده است.
ترامپ در این باره افزود: من اطلاعاتی درباره (وجود ارتباط میان) سازمان سیا و برادر او
(رهبر کره شمالی) یا در واقع برادر ناتنی‌اش دیدم، اما باید بگویم که مطمئنا این مسئله زیر نظر من اتفاق نیفتاده است. من اجازه نخواهم داد تحت نظر من این اتفاق بیفتد. این تازه‌ترین اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا علیه جامعه اطلاعاتی این کشور است.
شایان ذکر است که نشست دوم سران آمریکا و کره شمالی، بهمن گذشته در «هانوی» پایتخت ویتنام، بدون نتیجه خاصی به پایان رسیده است. اخیرا رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده که آماده برگزاری نشست سوم با کیم جونگ اون است.
در‌یافت نامه جدید
در بحبوحه بن‌بست مذاکرات اتمی، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که نامه «زیبایی» را از جانب رهبر کره شمالی دریافت کرده است.
به گزارش ایسنا، ترامپ این نامه را «بسیار گرم» و «بسیار زیبا» توصیف و تاکید کرد که مطمئن است دو طرف نهایتا می‌توانند به توافقی دست یابند.
ترامپ دیروز همزمان با خروج از کاخ سفید برای سفر به ایالت «آیووا»، به خبرنگاران گفت: ما روابط بسیار خوبی با یکدیگر داریم. نشست دیگری ممکن است برگزار شود. رهبر کره شمالی سر حرف‌های خود ایستاده و این مسئله برای من بسیار حائز اهمیت است.