kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۴۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
همزمان با بازدید جهانگیری از نمایشگاه کمیته امداد

فتاح از پرداخت ۶ هزار میلیارد تومان وام‌ اشتغال جدید خبر داد

رئیس‌کمیته امداد خواستار پرداخت هر سه ماه یک‌بار سبد کالا به مددجویان امداد و بهزیستی شد و گفت: مددجویان کمیته امداد یک ثروت برای کشور هستند که می‌توانند با ایجاد ‌اشتغال و کارآفرینی، باری از جامعه را بر دوش بکشند.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، سید پرویز فتاح در مراسم بازدید معاون اول ریاست‌جمهوری از نمایشگاه محصولات مددجویان توانمند شده کمیته امداد در جشن رمضان، با تقدیر از همکاری خوب دولت با این نهاد، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی ویژه کشور در سال ۹۸ باید چتر حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی امسال گسترده‌تر شود و این امکان فراهم شود که خانواده‌های نیازمند بیشتری را به طور موقت تحت پوشش قرار دهیم.
فتاح با ‌اشاره به اختصاص یک نوبت سبد کالای نقدی ماه رمضان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی خاطرنشان کرد: ارائه این سبد غذایی تاثیر مثبتی بر معیشت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خانواده مددجوی امداد در ماه مبارک رمضان داشت و دولت برای پرداخت این بسته، ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد.
وی تاکید کرد: درخواست ما از دولت اختصاص سبدهای غذایی بیشتر به مددجویان است و امیدواریم با موافقت رئیس‌جمهور و عنایت معاون اول‌، بتوانیم هر سه ماه یک‌بار سبد غذایی به مددجویان ارائه دهیم.
فتاح، ‌اشتغال و خودکفایی مددجویان را محور کار در کمیته امداد اعلام کرد و گفت: سال گذشته در قالب تبصره ۱۶، رقمی معادل ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات ‌اشتغال مددجویان از محل شبکه بانکی پیش‌بینی شده بود که این اعتبار به طور کامل تخصیص یافت.
وی از هدف‌گذاری برای پرداخت ۶ هزار میلیارد تومان وام ‌اشتغال در سال ۹۸ خبر داد و افزود: امسال اعتبارات ‌اشتغالزایی مددجویان از محل شبکه بانکی با رشد 2/5 برابری به ۳۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است که با در نظر گرفتن اعتبارات اختصاصی امداد و ‌اشتغال پایدار روستایی به ۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
رئیس‌کمیته امداد با ‌اشاره به خدمات این نهاد به مددجویان در مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: مردم نیکوکار ایران تا هفته گذشته بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و کالایی برای سیل‌زدگان کشور به کمیته امداد کمک کردند و مطابق وعده قبلی، تا هفته آینده کار توزیع لوازم خانگی ضروری برای تمامی ۳۰ هزار خانواده مددجوی آسیب دیده از سیل، به اتمام می‌رسد.
فتاح با بیان اینکه ۲۰ هزار منزل مسکونی مددجویان کمیته امداد در سیل اخیر کشور آسیب دیده و ۱۰ هزار واحد به طور کامل تخریب شد، بیان کرد: کار تعمیر واحدهای خسارت‌دیده آغاز شده و تا ۳ ماه آینده به اتمام می‌رسد. همچنین امیدواریم بازسازی کامل منازل تخریب شده هم تا پایان سال به پایان رسیده و تحویل مددجویان شود.
وی با تاکید بر اینکه نگاه به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی نباید با رویکرد هزینه‌ای همراه باشد، گفت: مددجویان کمیته امداد یک ثروت برای جامعه هستند که می‌توانند با ایجاد ‌اشتغال و کارآفرینی، باری از جامعه را بر دوش بکشند.
یک میلیارد دلار اعتبار جدید
برای تثبیت ‌اشتغال و اشتغالزایی
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور نیز در این مراسم با بیان اینکه کمیته امداد مهم‌ترین میراث امام راحل در رسیدگی به محرومان و توسعه مناطق محروم است، گفت: جهت‌گیری کمیته امداد توانمندسازی مددجویان و رسیدن به خودکفایی است و مدل طراحی شده این نهاد، رسیدن به شغل پایدار برای مددجویان است.
جهانگیری با‌ اشاره به تولیدات مددجویان توانمند شده کمیته امداد، افزود: این محصولات می‌تواند به بازارهای بین‌المللی هم عرضه شود و برای رسیدن به این هدف باید شرکت‌های تخصصی راه‌اندازی شوند تا تولید و توزیع محصولات در قالب برندهای امداد انجام شود.
معاون اول رئیس ‌جمهور از آمادگی دولت برای افزایش اعتبارات ‌اشتغالزایی خبر داد و تاکید کرد: در جلسه شورای‌ عالی اقتصادی که با حضور سران سه قوه برگزار شد تصویب کردیم که یک میلیارد دلار اعتبار جدید از صندوق توسعه ملی برای تثبیت ‌اشتغال موجود و ایجاد شغل جدید تخصیص یابد که مورد موافقت مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.
جهانگیری عملکرد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای پرداخت وام به مددجویان را خوب توصیف کرد و گفت: براساس آمار ارائه شده، مددجویان کمیته امداد مشتریان خوش‌حساب بانک‌ها هستند و کمترین معوقات بانکی را در شرایط سخت اقتصادی دارند.
وی به پرداخت سبد کالا برای ۱۶ میلیون نفر در سال ۹۷‌ اشاره کرد و افزود: ارائه سبد کالا در سال ۹۸ باز هم انجام خواهد شد.