kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۲۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱
خطاب به امارات و عربستان

انصارالله: موازنه قدرت ایجاد شد حالا نوبتِ موازنه وحشت است

پس از چندین حمله حساب شده و موثر به مراکز حیاتی و مهم نظامی و اقتصادی عربستان و امارات، و انتشار تصاویر آنها، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، خطاب به این کشورها گفته موازنه قدرت ایجاد شد و از این به بعد منتظر ایجاد موازنه وحشت باشید.



سرویس خارجی

حملات موشکی و پهپادی انصارالله یمن به مواضع سعودی و اماراتی حقیقتا باعث تغییراتی اساسی در واقعیت‌های جنگ یمن شده است. مقامات انصارالله بارها اعلام کرده‌اند در صورت تداوم تجاوز از گزینه‌های استراتژیک خود استفاده خواهند کرد. سه حمله حساب شده و دقیق به فرودگاه نجران و حمله به تاسیسات نفتی عربستان از جمله این گزینه‌های استراتژیک بود که تهدید را برای متجاوزان به یمن، اعتبار بخشیده است. حالا انصارالله یمن از تاثیرات حملات خود علیه متجاوزان سخن گفته است.
به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، به امارات عربی متحده و عربستان هشدار داد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قصد دارند، به اهداف مختلف در این دو کشور حمله کنند و ریاض و ابوظبی تا دیر نشده باید در محاسبات خود بازنگری کنند. «محمد البخیتی» که با الجزیره مصاحبه می‌کرد گفته: «انتشار تصاویر مربوط به حمله پهپادی به فرودگاه ابوظبی در سال 2018 صداقت ما و صداقت نداشتن امارات را ثابت می‌کند. در مقایسه با آن زمان، توانایی موشکی و هوایی یمن تقویت شده است. ملت یمن پس از موفقیت در ایجاد موازنه قدرت، اکنون به دنبال ایجاد موازنه وحشت است... پخش تصاویر حمله به فرودگاه ابوظبی، حامل این پیام برای امارات است که پیش از آغاز حملات هوایی و موشکی به عمق خاک این کشور، باید در محاسبات خود بازنگری کند به ویژه به این علت که اوضاع در امارات، شکننده‌تر از اوضاع در عربستان است. ما می‌توانیم به هر کدام از تاسیسات حیاتی در عربستان و امارات حمله کنیم، بنابراین توانایی به تعطیلی کشاندن فرودگاه‌ها و بنادر دو کشور را داریم. آنها به همین علت باید در سیاست‌های خود بازنگری کنند.»
گزینه‌های عربستان و امارات ته کشیده
«البخیتی» به سؤال خبرنگار الجزیره یعنی«احتمال تغییر تاکتیک‌های عربستان و امارات در جنگ یمن چقدر است؟» نیز اینگونه پاسخ داد:«دو کشور از زمان آغاز تجاوزگری علیه یمن، همه ظرفیت‌های نظامی خود را به کار گرفته و از همه فرماندهان نظامی خود استفاده کرده‌اند و در نتیجه، گزینه‌های چندانی پیش رو ندارند. حمله دقیق به سامانه پدافند هوایی فرودگاه نجران و انهدام آن، این واقعیت جدید را ثابت می‌کند که اگر موشک‌های پاتریوت عربستان، از دفاع از خود عاجز هستند، چگونه خواهند توانست از تاسیسات حیاتی عربستان و امارات، دفاع کنند...بدون شک، عربستان و امارات تاسیسات حیاتی مهم‌تری دارند که هنوز هدف حمله قرار نگرفته اند، حمله به این تاسیسات، از نظر امنیتی و اقتصادی تاثیر زیادی به همراه خواهد داشت. سران عربستان و امارات درک کرده‌اند که دیگر نمی‌توانند از جایگاه امن، به تجاوزگری علیه یمن ادامه ‌دهند.»
با هزینه یک موشک پاتریوت
صدها پهپاد می‌سازیم
محمد البخیتی تاکید کرد:«یمن 30 میلیون نفر جمعیت دارد و ما توانایی ساخت و بهینه سازی هواپیماهای بدون سرنشین را داریم. ما می‌توانیم ده‌ها هزار فروند از این هواپیماها را تولید کنیم، زیرا هزینه ساخت آنها، پایین است. تا جایی که با هزینه یک موشک پاتریوت، می‌توان صدها پهپاد ساخت. تاکید می‌کنم که عربستان باید در محاسبات خود بازنگری کند، زیرا تغییر بزرگی در توازن قدرت ایجاد خواهد شد....هزینه هر موشک پاتریوت به شش میلیون دلار می‌رسد، در حالی که هزینه ساخت یک پهپاد، ششصد دلار است.»
گفتنی است پیش از این کاربران عرب زبان شبکه‌های اجتماعی پس از حملات دقیق انصارالله به اهداف سعودی و اماراتی سیستم‌های دفاع موشکی 400 میلیارد دلاری سعودی را به سخره گرفته و نوشته بودند، انصارلله با سلاح‌های ارزان چنین سیستم گران قیمتی را به چالش کشیده است.