kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰

اعتراف رسمی رژیم صهیونیستی به ترور سمیر قنطار با همکاری تروریست‌های تکفیری

یک افسر صهیونیست عامل، پس از چهار سال، رسما به ترور «سمیر قنطار» توسط این رژیم اعتراف کرد و گفت که مخالفان دولت سوریه(بخوانید تروریست‌های تکفیری) به این رژیم در ترور قنطار کمک کرده‌اند.
 

«مارکو مونرو» پس از چهار سال، شامگاه پنجشنبه جزئیات عملیات ترور قنطار را در گفت‌و‌گو با شبکه دو رژیم صهیونیستی، برملا کرد. وی یکی از افسرانی بود که توسط سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی، مأمور تماس و هماهنگی با معارضان سوری بوده است. اسرائیل تنها رژیمی است که علنا و از تریبون‌های رسمی اعلام می‌کند، رژیمی تروریست است!
این افسر صهیونیست، گفت که یکی از معارضان دولت سوریه، اطلاعاتی را در اختیار سرویس جاسوسی اسرائیل قرار داده و سپس، جنگنده‌ها محل حضور وی را بمباران کرده‌اند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد 29 آذر سال 1394 یک ساختمان را در «جرمانا» واقع در جنوب دمشق بمباران کردند. سمیر قنطار در این ساختمان اقامت داشت و در پی این حمله، به شهادت رسید.
روزنامه «رای الیوم» خبر همکاری مخالفان دولت سوریه(بخوانید تروریست‌های تکفیری) با رژیم صهیونیستی را از شبکه دو رژیم صهیونیستی نقل و تأکید کرد که این خبر، «برای ما و شاید میلیون‌ها نفر مانند ما در جای جای جهان عربی و اسلامی شوکه‌کننده بود... زیرا شهید قنطار مأمور ایجاد جبهه [عملیاتی] جولان‌اشغالی سوریه بوده است.»
تا کنون در ارتباط با وجود پیوند میان رژیم صهیونیستی و تروریست‌های مخالف دولت دمشق، خبرها و اسناد زیادی منشر شده، اما این نخستین بار است که درباره همکاری مشترک دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی و مخالفان دولت دمشق برای حذف رهبران مقاومت، خبر منتشر می‌شود.
رأی الیوم افزود، مأموریت قنطار در چارچوب طرحی قرار می‌گرفت که فرماندهی حزب‌الله آن را تدوین کرده و «سید حسن نصر الله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، شخصا این مأموریت را به او محول کرده بود. شهید «جهاد مغنیه» -پسر شهید عماد مغنیه- نیز یکی از مهم‌ترین معاونان قنطار برای احرای عملیات جولان بوده است.
قنطار قدیمی‌ترین زندانی در بند رژیم‌اشغالگر قدس ، سال 2008 و در جریان تبادل اسرا میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، آزاد شده بود. او یک مبارز لبنانی بود و در تاریخ 22 آوریل1979(دوم اردیبهشت 1357) در حالی که تنها 16 سال سن داشت، به همراه سه تن از اعضای گروه فلسطینی «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» طی عملیاتی علیه‌اشغالگران صهیونیست در شهر صهیونیست‌نشین «نهاریا» در شمال فلسطین‌اشغالی شرکت کرد، اما در این عملیات توسط صهیونیست‌ها بازداشت شد.
صهیونیست‌ها قنطار را به حبس ابد محکوم و اعلام کردند که وی را تنها در مقابل آزادی «رون آراد» خلبان مفقود شده صهیونیست آزاد خواهند کرد. اما قنطار در جریان تبادل اسرا میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی آزاد شد. نصرالله به قنطار لقب «عمید الاسرا» (سرسلسله اسرا) داده بود.
مقاومت حق طبیعی هر ملت
«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان اما، در نوزدهمین سالگرد آزادسازی جنوب لبنان اعلام کرده، مناسبت کنونی (عید مقاومت و آزادسازی) دلیلی برای اثبات این موضوع است که اراده ملت‌ها در نهایت بر سختی‌ها، ظلم و‌اشغالگری پیروز می‌شود و «حصار تجاوز به حقوق» را می‌شکند.
به گزارش خبرگزاری فارس، عون گفته: اگر این روحیه عالی ملی‌گرایانه لبنانی‌ها نمی‌بود، پیروزی مذکور محقق نمی‌شد. «مقاومت» حق طبیعی هر ملتی است که خاک، آب یا آسمانش مورد تعرض قرار گرفته است؛ لبنان در ارتباط با کارآمد بودن مقاومت ملت‌ها در مقابل قدرت دشمن ، یک نمونه تاریخی است..
 گفتنی است 25 می‌سال 2000 یادآور اولین پیروزی قطعی مقاومت لبنان بر رژیم صهیونیستی و سر آغاز پیروزی‌های زنجیره‌ای این حزب و آغاز سراشیبی زوال برای دشمن اسرائیلی بوده است. در این روز ارتش رژیم صهیونیستی پس از 22 سال‌اشغال، در برابر حملات مکرر حزب‌الله سر خم کرده و از مناطق جنوب لبنان عقب‌ نشست.