kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۹۸۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
فؤاد ایزدی در گفت‌وگو با کیهان:

منظور آمریکا از مذاکره دیکته است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران معتقد است آمریکا دنبال مذاکره نیست؛ دنبال دیکته کردن شفاهی است. می‌خواهد حرف‌هایش را بزند، ما اجرا کنیم.

فواد ایزدی در گفت‌وگو با کیهان خاطرنشان کرد: مذاکره به معنای بده‌بستان است، اینکه امتیازی بدهید، امتیاز دیگری بگیرید. آمریکا دنبال مذاکره نیست. دنبال دیکته کردن شفاهی است. می‌خواهد حرف‌هایش را بزند، ما اجرا کنیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: آمریکا هدفش براندازی است. اگر هم ناو می‌فرستد، به این دلیل است که برخی مسئولین را در داخل بترساند. همین ناو فرستادن هم برای دیکته کردن شفاهی است. ترامپ شماره تماس می‌دهد که گوشی را بردارد و شروط 12گانه را بگوید.
وی به نشانه‌های اینکه آمریکا به دنبال دیکته شفاهی است ‌اشاره کرد و گفت: آخرین و نزدیک‌ترین نشانه آن، پاسخ آمریکایی‌ها به پیشنهاد تبادل زندانیان ایران و آمریکا از سوی آقای ظریف در سفر به نیویورک بود که آنها حتی حاضر به چنین تبادلی هم نیستند و آن را یکطرفه می‌خواهند. نشانه دیگر این است که ایران نمی‌تواند شروط 12گانه آمریکا را اجرا کند چون به عنوان نمونه نمی‌تواند موشک‌هایش را کنار بگذارد.
ایزدی با بیان اینکه تیم قبلی حاکم بر آمریکا در برابر امتیازگیری، امتیازاتی هم می‌داد ولو اینکه اجرایش نکند، ادامه داد: تیم ترامپ اما این‌طور نیست. فقط می‌خواهد املا بگوید و اجرا شود.