kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۹۴۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱

مقاومت دومین سیلی را به سعودی زد حمله پهپادی به فرودگاه نظامی ائتلاف در نجران

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از عملیات موفق علیه تاسیسات نفتی و حیاتی عربستان، این بار انبار اسلحه سعودی در فرودگاه نجران سعودی را با دقت هدف قرار دادند. انقلابیون یمنی می‌گویند، 300 نقطه حساس عربستان و امارات را در لیست حملات خود قرار داده‌اند.

 
  سرویس خارجی

تنها یک هفته پس از ضرب شست انصارالله به عربستان و حمله به تاسیاست نفتی این کشور، انقلابیون یمنی یک بار دیگر قدرت واقعی خود را به رخ سعودی‌ها کشیدند. اخیرا وزارت دفاع یمن گفته بود: «300 نقطه حساس امارات و عربستان را شناسایی کرده‌ایم که در لیست حملات ما قرار دارد. حمله به تاسیسات نفتی عربستان اولین هدف بود و 299 نقطه دیگر باقیمانده است.» حالا خبر رسیده دومین نقطه حساس هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.
به گزارش شبکه خبری المسیره (متعلق به انقلابیون یمن) یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح دیروز در عملیاتی منحصر به فرد، فرودگاه «نجران» عربستان (واقع در مرز سعودی و یمن) را هدف قرار داد. این عملیات دقیق با پهپاد «قاصف ک 2»انجام شده و خسارت‌های بسیاری به ائتلاف متجاوز وارد کرده است. در ادامه این گزارش آمده: «عملیات مذکور یک انبار اسلحه در فرودگاه نجران را هدف قرار داد و منجر به آتش‌سوزی در مکان مذکور شد.»
پهپاد انتحاری «قاصف ک 2»در ارتفاع ۱۰ متری بالای هدف منفجر می‌شود و ترکش‌های زیادی را پخش می‌کند. منابع نظامی یمن می‌گویند که قطر دایره انتشار ترکش‌ها، ۸۰ متر طول و ۳۰ متر عرض دارد. فرودگاه نجران،‌ فرودگاهی منطقه‌ای در هفت کیلومتری شهر نجران در جنوب عربستان است که سال ۱۹۷۳ تأسیس شد. این فرودگاه در سال ۲۰۱۵ و در پی جنگ افروزی عربستان علیه یمن و واکنش موشکی یمنی‌ها تعطیل شد اما بنا به گزارش روزنامه «عکاظ» سازمان هواپیمایی عربستان دوم می‌۲۰۱۹ (۱۲ اردیبهشت) از تکمیل مقدمات برای بازگشایی این فرودگاه و از سرگیری پروازها خبر داده بود. شهر نجران که در جنوب آن پایگاه‌ها و مقرهای نظامی متعددی قرار دارد، یکی از اهداف ارتش یمن برای پاسخ به حملات نظامی عربستان سعودی است.
کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این حمله و همچنین حمله پهپادی هفته قبل به کنایه اعلام    کرده‌اند که چطور سامانه دفاعی پاتریوت عربستان که 4 میلیارد دلار قیمت دارد قادر به مقابله با پهپادهای ارزان قیمت انصارالله نیست؟!
اعتراف ائتلاف سعودی
این بار نیز عربستان همانند حمله به تاسیسات نفتی، حمله به فرودگاه نجران را تایید کرد. البته این ائتلاف برای فرار از پیامدهای این حمله سعی کرد انصارالله را متهم به حمله به منطقه غیر نظامی کند! سرهنگ «ترکی المالکی» سخنگوی رسمی «ائتلاف سعودی» حمله یمن به انبار تسلیحاتی ائتلاف را «منطقه غیرنظامی» خواند و مدعی شد، شبه نظامیان حوثی یکی از مناطق شهر نجران را که مورد استفاده غیرنظامیان است با یک فروند پهپاد انتحاری هدف گرفتند. سرهنگ المالکی در ادامه تلاش کرد پاسخ دفاعی یمنی‌ها را «خطر جهانی» جلوه دهد و با اتهام‌زنی دوباره به ایران، مدعی شد: «شبه نظامیان الحوثی که مورد حمایت ایران هستند به اقدامات تروریستی خود ادامه می‌دهند که این امر تهدیدی واقعی برای امنیت منطقه و جهان است، زیرا اهداف غیرنظامی و شهروندان و مردمی را از اتباع مختلف هدف می‌گیرند.»
در واقع ائتلاف سعودی در حالی انصارالله را متهم به حمله به غیر نظامیان می‌کند که در درجه اول انصارالله اگر به دنبال حمله به غیر نظامیان باشد در 50 ماه گذشته بارها این اقدام را می‌توانست انجام دهد اما این مسئله در اعتقادات انصارالله جایی ندارد و در درجه دوم ائتلاف سعودی در 4 سال گذشته با حملات وحشیانه خود 60 هزار غیر نظامی را قتل عام کرده و با محاصره ظالمانه نیز 85 هزار کودک غیر یمنی را به کام مرگ فرستاده است.
خبر دیگر اینکه، پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دیروز یک پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در «الحدیده» را هم ساقط کرد. بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، این پهپاد در حالی که در شمال غرب «حیس» در حال انجام مأموریت بود، ساقط شد. پدافند هوایی ارتش یمن هفته گذشته نیز یک فروند پهپاد تهاجمی ائتلاف متجاوز را که ساخت آمریکا بود ساقط کرد.