kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۷۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲

انصارالله: سازمان ملل اجازه درمان مجروحین یمنی را نمی‌دهد

به گفته سخنگوی جنبش انصارالله یمن، کشور‌های متعددی پیشنهاد معالجه مجروحین و بیماران یمنی را می‌دهند اما سازمان ملل با درمان آنها مخالفت می‌کند!



کشورهای متجاوز به یمن در 50 ماه گذشته به روش‌های مختلف، مردم بیگناه یمن را قتل‌عام کرده‌اند. تنها در یک مورد پنجشنبه گذشته عربستان با حمله به صنعا 77 تن را به خاک و خون کشید. نهادهای بین‌المللی در برابر این جنایت‌ها کاملا منفعلانه عمل کرده و بعضا حتی با متجاوزان همراه می‌شوند. در شرایط کنونی که یمن تحت شدیدترین محاصره و حملات قرار دارد و زیرساخت‌ها و بیمارستان‌های این کشور توسط ائتلاف سعودی نابود شده جنبش انصارالله برای درمان زخمی‌ها به دنبال اعزام آنها به خارج از کشور است. اما نکته جالب این است که سازمان ملل به عنوان بزرگترین نهاد بین‌المللی که وظیفه تامین امنیت و صلح جهانی را دارد با این خواسته انصارالله مخالفت کرده است.
 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در این باره می‌گوید کشور‌های متعددی پیشنهاد معالجه زخمی‌های جنگ علیه یمن را مطرح کرده اند، اما سازمان ملل نپذیرفته است. این مسئله خود نشان دهنده اوج ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی است.
بمباران یمن ادامه دارد
این در حالی است که جنگنده‌های متجاوز سعودی همچنان مناطق مختلف یمن مانند شهرستان کتاف در استان صعده را بمباران می‌کنند. جنگنده‌های سعودی منطقه آل عمار در شهرستان صفراء در استان صعده را نیز بمباران کردند. همچنین نیرو‌های متجاوز سعودی مزارع و روستا‌های منطقه الجبلیه الفازه در التحیتا و روستای زعفران در استان الحدیده با توپخانه گلوله باران کردند. متجاوزان و مزدوران سعودی اطراف شهر تحت محاصره الدریهمی و هتل الواحه و سوق الحلقه و سیتی مکس را نیز به شدت گلوله باران کردند.
از سوی دیگر، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی اعلام کرد، جنایت‌های مستمر هرگز باعث شکسته شدن اراده ملت ما نخواهد شد و ملت یمن در پایداری و مقابله با متجاوز مصمم است. وی که به مناسبت شب‌های ماه مبارک رمضان سخنرانی می‌کرد، افزود: «امروز بدترین کارنامه جنایتکارانه در جهان، مربوط به ائتلاف تجاوزگری و در راس آنها عربستان و امارات و کسانی است که پشت آنها قرار دارند». رهبر جنبش انصارالله این را هم اضافه کرد که «امیدواریم که اثرات این جنایت‌ها در مردم، افزایش احساس مسئولیت و توجه به جبهه‌های جنگ باشد.»
نماینده آلمان: جلوی دیکتاتور سعودی را بگیرید
خبر دیگر اینکه، «سویم داگدیلن»، یکی از نمایندگان حزب چپ در پارلمان آلمان، درباره رسیدن سلاح به دست شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، هشدار داد و گفت سلاح آلمانی هم‌اکنون در دست دیکتاتور و قاتل سعودی قرار دارد که یمن را بمباران می‌کند و مرگ را در این کشور گسترش می‌دهد. این نماینده تاکید کرد، سلاح‌های آلمانی در دستان دیکتاتور سعودی قرار دارد و این همان مسئله‌ای است که باعث می‌شود ما توقف کامل صادرات سلاح به عربستان و مصر و همه کشور‌هایی را که در جنگ خونین یمن دست دارند، مطالبه کنیم.
 از سوی دیگر و پس از آنکه برخی خبرنگاران فرانسوی اسراری را درخصوص فروش سلاح کشورشان به ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن افشا کردند با اقدام جدی از طرف دولت فرانسه مواجه شدند. جفری لیووالی، یکی از این خبرنگاران افشاگر با‌اشاره به درز اطلاعات طبقه بندی شده اعلام کرد که دولت به عموم مردم درخصوص فروش سلاح به ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن دروغ گفته است. پس از انتشار این گزارش، «ماتیس دستا»، همکار لیووالی و همچنین «بنویی کولمبو»، گزارشگر رادیو فرانسه به ۵ سال زندان و پرداخت جریمه نقدی ۷۵ هزار یورویی محکوم شدند که علت آن دستیابی به اطلاعات طبقه بندی شده بدون مجوز (بر اساس قانون سال ۲۰۰۹ درخصوص دسترسی به اسرار دفاع ملی) بوده است. سرویس اطلاعاتی فرانسه همچنین این افراد را به خطرآفرینی برای اسرار دفاع ملی متهم کرد.