kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
وزارت دفاع روسیه هشدار داد

گروه تروریستی النصره در اندیشه حملات شیمیایی به ادلب

همزمان با پیشروی نیروهای سوری، وزارت دفاع روسیه از آمادگی گروه تروریستی «جبهه النصره» برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز و حملات شیمیایی در استان «ادلب» سوریه خبر داده و گفته هدف، متهم کردن روسیه به انجام چنین جنایتی است.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده، گروه تروریستی جبهه النصره اجرای یک سناریوی جدید شیمیایی را در نزدیکی شهر «سراقب» استان ادلب زمینه‌سازی می‌کند و از این طریق، قصد دارد نیروی هوایی روسیه را به حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان متهم کند.
به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده: «طبق اطلاعات به دست آمده از اهالی سراقب، عناصر گروه تروریستی جبهة النصره قصد دارند سناریوی شیمیایی جدیدی را دراین منطقه مسکونی به اجرا در آورند...این گروه تروریستی در حال تهیه فیلمی است تا در آن وانمود شود که نیروی هوایی روسیه در نزدیکی سراقب از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.»
مرکز آشتی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه می‌گوید این اطلاعات را از ساکنان شهر سراقب دریافت کرده و یک یک منبابع مستقل نیز صحت این اطلاعات را تایید کرده‌اند.
طی سال‌های اخیر تروریست‌های مورد حمایت غرب ، به ویژه گروه موسوم به کلاه‌سفیدها، سناریوهای شیمیایی مختلفی را در سوریه به اجرا در آورده‌اند و معروف‌ترین آنها، در دو منطقه «خان شیخون» و «دوما» به اجرا در آمده است.
حمله ارتش سوریه به مواضع النصره
خبر دیگر اینکه، جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع عناصر گروه تکفیری جبهه النصره را در مناطق «الیرمون» و «کفرحمرة» در حومه شمالی «حلب» هدف قرار دادند، که به انهدام انبار موشک‌های «گراد» و گلوله‌های خمپاره‌ منجر شد.
به گزارش ایسنا، این در حالی است که عملیات ارتش سوریه علیه گروه‌های مسلح در مناطق جنوبی ادلب و حومه شمالی حماة همچنان ادامه دارد.
عملیات بسیار مهم و سرنوشت ساز ارتش سوریه در استان‌های ادلب و حماه از 16 اردیبهشت آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.