kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

سرقت هنری یک فیلمساز برای دومین بار؟(اخبار ادبی و هنری)

یک فیلمساز که سال گذشته به خاطر عرضه نقاشی‌های کپی‌برداری شده در یک نمایشگاه، با انتقادات بسیاری مواجه شد، نمایشگاه تازه‌ای را برپا کرد.

مهر گزارش داد: اتفاقی که از سوی جامعه و هنرمندان تجسمی در برپایی نمایشگاه نقاشی‌های تهمینه میلانی مورد عتاب قرار گرفت، کپی بودن این آثار، بالا بودن قیمت آنها و البته عملکرد غیرمنطقی تهمینه میلانی در ارتباط با این نمایشگاه‌ها بوده است. چراکه هنوز پرونده نمایشگاه نقاشی قبلی میلانی در فضای هنرهای تجسمی کشور مفتوح است و این هنرمند به جای اینکه صبر پیشه کند و این آثار را به مرور به قضاوت کارشناسان و اهل فن بگذارد، نمایشگاهی جدید ترتیب داده و علاوه بر آثار جدید، از آثار نمایشگاه قبلی‌اش نیز در این نمایشگاه بهره گرفته است.
به‌خصوص که دور از انتظار هم نبود این اقدام او در اذهان «دهن‌کجی» تلقی شود و حاشیه‌های موجود پیرامون او برای ادامه حضور در عرصه تجسمی را دوچندان کند. این گونه رفتار یک هنرمند فیلمساز در جامعه، جز اشاعه حس بی‌اعتمادی مردم نسبت به فضای تجسمی و به حراج گذاشتن اعتبار هنرمندان این عرصه نتیجه‌ای دربر نخواهد داشت.
نکته جالب‌تر اینکه برگزاری این نمایشگاه بازهم زمینه‌ساز طرح شبهاتی درباره اصالت برخی از آثار به خصوص تابلو اصلی به‌کار گرفته شده بر روی پوستر نمایشگاه شده است و هنوز شاهد توضیحی در این زمینه از سوی میلانی نبوده‌ایم.
سکوت مسئولان وزارت ارشاد که پیرو حاشیه‌های سال گذشته وعده پیگیری و تجدیدنظر در فرآیند برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست را داده بودند هم در نوع خود قابل توجه است.