kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۷۳۲
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
آیت‌الله شب‌زنده‌دار:

همه اقشار جامعه بر اساس حرفه خود برای تحقق بیانیه گام دوم تلاش کنند

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب قبل از توصیه‌ها بیشتر آثار و برکات انقلاب و وضعیت قبل و بعد از انقلاب را تبیین کردند اما از بخش توصیه‌ها هرکس در حد توان خود بر اساس حرفه و شغل خود باید در مسیر تحقق آن کوشش کند.


آیت‌الله محمد مهدی شب زنده‌دار عضو فقهای شورای نگهبان در جلسه تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مشتمل بر توصیه‌های کارآمدی است که اگر به کار گرفته شود، راه برای رسیدن به مقاصد و اهداف عالیه انقلاب هموارتر خواهد شد.
به گزارش رسا، وی افزود: ایشان قبل از توصیه‌ها بیشتر آثار و برکات انقلاب و وضعیت قبل و بعد از انقلاب را تبیین کردند اما از بخش توصیه‌ها هرکس در حد توان خود بر اساس حرفه و شغل خود باید در مسیر تحقق آن کوشش کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بخش توصیه‌ها در زمینه توصیه اول یعنی تأکید بر علم و پژوهش می‌فرمایند «دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ عزت و قدرت یک کشور است. روی دیگر دانایی، توانایی است. دنیای غرب به برکت دانش خود بود که توانست برای خود ثروت و نفوذ و قدرت دویست ساله فراهم کند و با وجود تهیدستی در بنیانهای اخلاقی و اعتقادی، با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب‌مانده از کاروان علم، اختیار سیاست و اقتصاد آنها را به دست گیرد.»
آیت‌الله شب‌زنده‌دار ادامه داد: علم در نظر جهانیان ارزش بالایی دارد و هرکسی که عالم‌تر باشد، ابهت و احترام بیشتری در جهان خواهد داشت، شاید یک جهت اینکه برخی افراد مقهور غرب هستند و حرف غربی‌ها را راحت می‌پذیرند به دلیل مقبولیتی است که از ناحیه علم پیدا کردند، اینکه چه شد غرب در علم جلو افتاد بحث مجزایی می‌طلبد اما اینگونه نبود که شرق و مسلمانان استعداد کمی در علم داشته باشند بلکه مهد و خاستگاه علم بوده‌اند.
وی با بیان اینکه اسلام تأکید ویژه و فراوانی درباره کسب علوم دارد، تأکید کرد: بر حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و همه مراکز علمی و پژوهشی است که در زمینه تقویت بنیه علمی و پژوهشی کشور گام بردارند. عضو فقهای شورای نگهبان بیان داشت: حوزه‌های علمیه شیعه در جهان اسلام این مزیت را داشته که حتی غیر شیعیان هم به عظمت علمای شیعه معترف بودند چرا که مشاهده می‌کردند علمای شیعه در جهات گوناگون و عرصه‌های مختلف علمی صاحب نظر هستند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌های علمیه وظیفه دارند که اجازه ندهند این مزیت از بین برود، حوزه‌های علمیه همیشه باید در قله‌های علم و پژوهش باشد تا این افتخار از شیعه زدوده نشود.