kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۷۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸

رونمایی از «سامان عشق» یک شهید مدافع حرم(اخبار ادبی و هنری)

آیین رونمایی از کتاب «سامان عشق»، روایتی از زندگی شهید مدافع حرم سعید سامانلو از زبان همسر شهید، در معراج شهدای تهران برگزار شد.



همسر شهید سعید سامانلو در این مراسم گفت: این کتاب درباره دو تن از عزیزترین افراد زندگی‌ام است. کتاب با خاطرات کودکی من با پدر شهیدم آغاز می‌شود و به عاشقانه‌هایم با شهید سعید سامانلو می‌رسد. از همه کسانی که شرایط انتشار این کتاب را فراهم کردند، سپاسگزارم.
سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری نیز گفت: خواندن زندگینامه شهدا از این جهت اهمیت دارد که می‌توانیم این سیر کمال را به خوبی ببینیم. لحظات آخر شهید حججی را ببینید، در حالی که می‌داند قرار است سر از تنش جدا کنند، ذره‌ای ترس و تردید در چهره‌اش دیده نمی‌شود. در هر شرایط سختی باید به شهدا متوسل شویم تا بحران‌ها را پشت سر بگذاریم. مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم جوانان را خطاب قرار می‌دهند، جوانانی که در مسیر شهدا هستند. امیدوارم بتوانیم در راه شهدا گام برداریم و قدردان رشادت‌هایشان باشیم.
سردار محمداسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله در این مراسم گفت: این بلایی که بر سر آمریکایی‌ها آمد، نتیجه رشادت جوانان اسلام است. هدف نهایی آنها مطمئناً ایران بود و می‌خواستند جلوی ترویج اسلام ناب را بگیرند. در سال ۱۳۴۶ رژیم غاصب صهیونیستی بخش‌های زیادی از فلسطین، سوریه، صحرای سینا و... را گرفت و می‌گفت از نیل تا فرات را از دست مسلمانان می‌گیرم. با پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها اسرائیل دیگر یک وجب هم جلو نیامد، بلکه جلوی ریاست آمریکا در منطقه نیز گرفته شد. امیدوارم بتوانیم در مسیر شهدا قدم برداریم و تا ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) و پر شدن جهان از عدل و داد، در این راه بمانیم.
در پایان این مراسم از خانواده شهید سامانلو تقدیر و کتاب «سامان عشق» رونمایی شد. اجرای گروه سرود سفیر عشق و شعرخوانی احمد بابایی بخش‌های دیگر این مراسم بود.