kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
مراجع تقلید در دیدار ظریف:

ذره‌ای عقب‌نشینی سبب باج‌خواهی دشمن می‌شود /سفرای ایران پیام اسلام را به جهان برسانند

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه با حضور در شهر مقدس قم با مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.




آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار با ‌اشاره به نقش مهم سفرای جمهوری اسلامی در دیگر کشورها، بیان داشت: سفرای وزارت خارجه باید بدانند که نه تنها سفیر ایران هستند بلکه سفیر مکتب و اسلام نیز هستند؛ لذا باید پیام اسلام را به جهان برسانند و تفکر و سخن آنها را نیز بفهمند و به داخل منتقل کنند. به گزارش رسا، این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: تمام تلاش و کوشش سفرای جمهوری اسلامی باید این باشد که این فرهنگ را جهانی کنند و به جهان بگویند که اسلام در همه زمینه‌ها از جمله حقوق بشر، حرف برای گفتن دارد.
آیت‌الله وحید خراسانی نیز در دیدار وزیر امور خارجه اظهار داشت: به آقای روحانی سلام برسانید و بگویید در فکر کار مردم هم باشند. این مطلب مهم است که زندگی بر مردم سخت می‌گذرد و آنان به جهات دینی این وضعیت را تحمل می‌کنند. ان‌شاء‌الله همت کنید این مشکلات معیشتی رفع شود.همچنین، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار ظریف بیان داشت: اعتماد با ارتباط فرق دارد هیچگاه نباید به بیگانگان اعتماد کرد چون طبق آیات قرآن هیچگاه کفار با ما کنار نخواهند آمد چرا که خوی سلطه‌گری و استعماری در آنها وجود دارد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه در موضوع برجام دیدیم آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، ابراز داشت: اروپا هم مثل آمریکا است چون جرأت مخالفت ندارد، از این رو باید محکم باشیم و مقابله کنیم چون اندکی نرمش موجب باج‌خواهی و زیاده‌طلبی خواهد شد و رهبر معظم انقلاب فرمودند هرجا نرمش نشان دادیم ضرر کردیم؛ بنابراین به هیچ عنوان نباید اعتماد مجدد به آمریکا وجود داشته باشد. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم مسئولان وزارت خارجه افراد متدین و خیرخواه و پرتلاش هستند، ما تشکر و حمایت می‌کنیم چرا که رهبری فرمودند آقای ظریف آدم متدینی هستند که برای ما حجت است.
آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار جنایت تروریستی در نیوزیلند و کشتار مسلمانان را محکوم کرد و گفت: غربی‌ها باید بفهمند این جنایات نتیجه اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی آنها است؛ در این خصوص باید وزارت خارجه اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین، آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار ظریف با ‌اشاره به حادثه تروریستی و دردناک نیوزیلند، ضمن تسلیت به خانواده‌های عزادار و مسلمانان جهان، افزود: این فاجعه بسیار تأسف‌بار بود، واکنش مناسب وزارت امور خارجه و مواضع مشترک کشورهای اسلامی، می‌تواند در کاهش اینگونه حوادث مثمرثمر باشد.
بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه ابتدا به دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران رفت و گزارشی از سفر اخیر رئیس‌جمهور و شماری از مسئولان به کشور عراق ارائه کرد.