kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
صفار هرندی:

زیر بار FATF رفتن یعنی معیشت مردم را بیشتر لنگ کردن

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکثر اعضای مجمع تشخیص به این نتیجه رسیده‌اند که رفتن زیر بار FATF یعنی معیشت مردم را بیش از حال لنگ کردن.




برنامه «اینجا» شامگاه یکشنبه (26 اسفند ماه 97) با محوریت پرونده سال 97 بیم‌ها و امیدهای حکمرانی با حضور محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از شبکه چهار سیما
پخش شد.
صفار هرندی گفت: مسیری که درخصوص بررسی FATF طی شد و اکنون با آن جابه‌جایی اتفاق افتاده در آراء، گواه این است که مجمع شانه‌های خود را زیر این بار با این عنوان نمی‌دهد که دیگران بخواهند گرو بکشند بلکه برعکس. امروز ثابت شده که اگر معیشت مردم که باید مهم‌ترین دغدغه مردم باشد که خوشبختانه هم هست اکثریت اعضای مجمع تشخیص به این نتیجه رسیدند که رفتن زیر بار FATF یعنی معیشت مردم را بیش از حال لنگ کردن. یعنی اگر تاکنون چهار چرخ مردم را پنچر کردیم حال دیگر همان زاپاسش را هم پنچر می‌‌کنیم آن زاپاس درواقع این است که ما امروز می‌گوییم فشار تحریمی دشمن از هر طرف ما را آزار می‌دهد و همه هم به این قائل هستند که هر طور می‌شود باید تحریم‌ها را دور بزنیم آن دور زدن تحریم‌ها یعنی همان زاپاس ما است.
وی افزود: با رفتن زیر بار FATF ما عملا دیگر آن فرصت را از خودمان می‌گیریم چون پذیرش آن مستلزم این است که کلیه اطلاعات مربوط به همین دور زدن‌ها را هم در اختیار طرف مقابل قرار دهیم. از جمله تراکنش‌های مالی، قرارها و پرداخت‌ها و به این صورت اگر مجمع به این نتیجه رسیده که نباید زیر بار FATF برود منطق‌شان این است که آیا باید با دست خودمان، خودمان را خفه کنیم یا بگذاریم اگر قرار است خفه شویم دیگران این کار را انجام دهند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: یکی از اعضای مجمع در این رابطه از ماجرای خودکشی از ترس مرگ استفاده کرد که من گفتم اتفاقا عکس این قضیه است یعنی این منطق که ما زیر بار FATF برویم خودکشی از ترس مرگ است.
به گزارش فارس، صفار هرندی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم در همین ماجرا ایستادگی ما تاکنون جواب داده است و از این به بعد هم جواب خواهد داد برخی تهدید کرده‌ بودند که اگر تا تاریخ بهمن ماه تسلیم نشوید چه کار می‌کنید و بعد از آن هم یک بیانیه بی‌خاصیت بیان کردند.