kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
مردم غزه این پیروزی را جشن گرفتند

یک خاخام صهیونیست که در عملیات جوان فلسطینی زخمی شده بود به هلاکت رسید

یک خاخام صهیونیست که در عملیات کرانه باختری زخمی شده بود، به جمع کشته شدگان اضافه شد. رژیم صهیونیستی هنوز موفق نشده مجری عملیات «آرییل» را بازداشت کند و به جای آن برخی اعضای خانواده او را بازداشت کرده است.

2 روز از عملیات جوان 19 ساله فلسطینی «عمر امین یوسف ابولیلى» در نزدیکی شهرک صهیونیستی «آرییل» در «سلفیت» کرانه باختری می‌گذرد و رژیم صهیونیستی هنوز موفق به دستگیری وی نشده است. طی این عملیات که با تیراندازی، سلاح گرم و سرد همراه بود 3 صهیونیست کشته و دستکم 6 نفر زخمی شدند. پایگاه خبری «فلسطین الیوم» دیروز اعلام کرد، خاخام «آخیعاد ایتنگر» که در عملیات روز یکشنبه به شدت مجروح شده بود، نیز به جمع کشته شدگان افزوده شد.
بر اساس گزارش‌ها، وی از خاخام‌های افراطی معروف و از حامیان گروه‌ «تدفیع الثمن (پرداخت هزینه)» است که عملیات‌های نژادپرستانه زیادی علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهند. صالح النعامی کارشناس امور اسرائیلی درباره وی نوشت، ایتنگر از مسئولان مدرسه دینی نظامی در شهرک صهیونیستی «عیلی» است که بسیاری از فرماندهان نظامی از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند. از جمله شاگردان این مدرسه «عوفر ونتور» فرمانده تیپ ویژه «گفعاتی» در جنگ 2014 علیه نوار غزه است که مسئولیت کشتار «جمعه سیاه» در رفح با اوست. جمعه سیاه، کشتار وحشتناکی بود که توسط صهیونیست‌ها در سال 2014 صورت گرفت و در ساعات اولیه آن 140 فلسطینی شهید و صدها نفر زخمی شدند.
پایگاه «قدس پرس» نیز در همین ارتباط نوشت، رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه، هشت فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داد. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به منزل خانواده عمر امین یوسف ابولیلی در شهر «الزاویه» در نزدیکی قدس یورش بردند و امکان تخریب آن (به دلیل انجام عملیات استشهادی) را بررسی کردند. بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیستی از پدر و مادر عمر بازجویی کردند و برادر 15 ساله وی را با خود بردند.
رژیم صهیونیستی از روز یکشنبه تا کنون دست به جست‌وجوی گسترده در روستاها و مناطق نزدیک به محل عملیات زده و تلاش‌های اطلاعاتی بسیاری برای مشخص کردن مکان مجری عملیات در جریان است. بر اساس گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی در حال بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته در اماکن عمومی است تا شاید از میان آن سرنخی پیدا کند.
همچنین چند شاهد عینی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز به شهرک‌های «بدیا» و «الزاویه» در استان سلفیت کرانه باختری یورش برده و برخی مغازه‌های فلسطینیان را منفجر کردند.
شادی مردم غزه
در همین ارتباط و به دنبال عملیات قهرمانانه «سلفیت» مردم غزه و گروه‌های مقاومت به جشن و شادمانی پرداختند. صلاح البردویل از فرماندهان جنبش حماس در تجمع شادی مردم غزه به مناسبت عملیات سلفیت، گفت، در دوره‌ای که برخی کشور‌ها در حال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، مقاومت، عقب‌نشینی نخواهد کرد. خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی نیز گفت، حمله با سلاح سرد به اسرائیلی‌ها، توازن را به عرصه ملی فلسطین بازگرداند و به کسانی که در حال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند، هشدار داد در جای خود بمانید و جلو نیایید.
خالد البطش از مسئولان جنبش جهاد اسلامی افزود: «سلاح مجاهدان، خطوط کلی درگیری را ترسیم خواهد کرد و مقاومت به اسرائیل‌اشغالگر «نه» می‌گوید. راهپیمایی‌های مردمی غزه هم به اسرائیل‌اشغالگر «نه» می‌گوید. مقاومت از مردم می‌خواهد تا از قدس، کلیسای مهد و مسجد الاقصی حمایت کنند.»