kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۱۸۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰

تغییر همه اعضای کابینه در ونزوئلا با هدف مدیریت بحران جاری

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت نیکولاس مادورو در حال برنامه‌ریزی برای اجرای یک «تغییر ساختار عمیق» است به همین خاطر از تمامی اعضای کابینه درخواست کرده استعفا دهند.

«دلسی رودریگز»، معاون رئیس جمهور ونزوئلا در توییتی ضمن اشاره به سیمون بولیوار رهبر نهضت استقلال ونزوئلا و هوگو چاوز رئیس‌جمهور فقید این کشور نوشت: «رئیس‌جمهور نیکولاس مادورو از کل کابینه اجرایی خود خواسته تا در بررسی و تجدیدنظر در نقش‌ها و وظایفشان طی فرآیند تغییر ساختار عمیق شیوه‌ها و کارکردهای دولت بولیواری ونزوئلا و در راستای حفاظت از سرزمین پدری بولیوار و چاوز در برابر هرگونه تهدیدی مشارکت کنند.»
مادورو در بازدید از تاسیسات برق این کشور در ایالت بولیوار در جنوب ونزوئلا نیز  وعده تغییر ساختار در شرکت برق دولتی این کشور را داد و همچنین قول داده که واحدی را در ارتش با ماموریت ویژه حفاظت از زیرساخت‌ها در برابر حملات سایبری ایجاد کند.
به گزارش رویترز، ترمیم کابینه پس از آن صورت می‌گیرد که ونزوئلا به مدت 10 روز با قطع برق سراسری با مشکلات عدیده‌ای بعد از بحران سیاسی چند ماهه در این کشور مواجه شده بود. نیکولاس مادورو علت قطع برق را حمله سایبری آمریکا با کمک مخالفان داخلی برای سرنگونی حکومت خوانده است. رئیس‌جمهوری ونزوئلا هفته گذشته در سخنرانی خود در جمع هوادارانش در کاراکاس، آمریکا را به «جنگ برق» متهم کرده و قطعی غیرعادی جریان برق را نتیجه دخالت عوامل امپریالیسم توصیف کرده بود.