kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲

دمشق:جنایات آمریکا در سوریه لکه ننگی بر پیشانی منادیان دموکراسی است

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، جنایات و کشتار وحشیانه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و دیگر قدرت‌های غربی در سوریه، لکه ننگی بر پیشانی دموکراسی‌های دروغین غربی است.



یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه به خبرگزاری رسمی این کشور(سانا) گفت، بیانیه آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس درباره سوریه، سندی تاریخی درباره دروغگویی، دورویی، تحریف و گمراه سازی اذهان است. آنها در حالی این سند را منتشر می‌کنند که خودشان مسئولیت اصلی اقدامات ظالمانه و خصمانه در سوریه و منطقه را به گردن داشته و عامل قتل هزاران نفر هستند.
دولت‌های آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس طی بیانیه مشترکی که در هشتمین سالگرد جنگ داخلی سوریه منتشر کرده اند، مدعی شدند، راه‌حل نظامی که دولت«بشار اسد» در پی آن است، به صلح منجر نمی‌شود و دولت دمشق با پشتیبانی روسیه و ایران، در پی بهره‌گیری از چنین راه‌حلی برای پایان دادن به بحران است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، آنها اعلام کردند که از کمک به بازسازی سوریه تا زمانی که یک راه‌حل سیاسی واقعی برای این مناقشه پیدا نشود، خودداری خواهند کرد.غربی‌ها در حالی برای بازسازی در سوریه شرط می‌گذارند که پیش از این دمشق رسما اعلام کرده ، به قاتلان مردم سوریه برای مشارکت در بازسازی این کشور، اجازه داده نمی‌شود. کشورهای مذکور از سال 2011 تا کنون، با حمایت گسترده مالی، تسلیحاتی و لجستیکی از تروریست‌ها، حدود نیم میلیون شهروند سوری را کشته و میلیون‌ها نفر را نیز آواره کرده‌اند. وزارت خارجه سوریه افزود، تحولات نشان می‌دهد آنچه در سوریه و برخی کشورهای منطقه رخ می‌دهد، نتیجه توطئه کشورهای غربی به رهبری آمریکا است... آنها با لباس جدید در صدد بازگشت به دوره استعمارگری، در دست گرفتن سرنوشت کشورهای منطقه، غارت ثروت این کشورها و برتری دادن به اسرائیل هستند.وزارت خارجه سوریه اضافه کرد، کشورهایی که طرح « استعمارگری جدید» را در سر دارند، ابزاری برای تحقق اهداف خود ندارند و به همین خاطر، از ابزارهایی چون فشار سیاسی، محاصره اقتصادی، سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای و ایجاد گروه‌های تروریستی مثل داعش و النصره، استفاده می‌کنند. این کشورها با حمایت مالی ، نظامی و لجستیک از تروریست‌ها، قصد نابودی کشورهای منطقه و ریختن خون مردم را دارند.وزارت خارجه سوریه ادامه داد ، جنایات و کشتار وحشیانه‌ای که گروه‌های تروریستی در سراسر خاک سوریه انجام داده‌اند و قتل عام‌هایی که ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا به ویژه در شهر «رقه» و استان «دیرالزور» انجام داده است، در حد جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت بوده و لکه ننگی برپیشانی دموکراسی‌های دروغین است ، دموکراسی‌هایی که ارزشی برای حیات انسان‌ها قائل نیستند و اقدامات آنها، تجاوزی آشکار به قوانین بین‌المللی و حقوق بشر است. هر چند چنین اقداماتی از جانب کشورهایی که پیشینه سیاه استعمارگری و به بندگی کشیدن ملت‌ها را دارند، امرغریبی نیست.ملت سوریه و ارتش قدرتمند آن با پایداری اسطوره‌ای خود در برابر تجاوزات تروریستی و اقدامات سلطه گرانه و زورگویانه ایستادند و اراده و عزمی بزرگ برای شکست دادن کامل پروژه غربی‌ها و حفظ وحدت سرزمین سوریه دارند و این پیروزی پایانی بر یکجانبه‌گرایی، زورگویی، سلطه‌گری و بازگشت ارزش و اعتبار به قوانین بین‌المللی خواهد بود.برخی کارشناسان هزینه کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه ، آلمان و دیگر قدرت‌های غربی در سوریه را 440 میلیارد دلار ذکر می‌کنند. این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا هزینه این کشور در منطقه غرب آسیا را به تنهایی هفت تریلیون دلار اعلام کرده است.