kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۶۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴

انتقاد سئول از نحوه مذاکره آمریکا با کره شمالی

کره جنوبی از تغییر ناگهانی مواضع آمریکا علیه کره شمالی انتقاد و تاکید کرد که رویکرد «یا همه یا هیچ» واشنگتن در مذاکره با پیونگ یانگ کارایی ندارد.



«مون چانگ این» مشاور رئیس‌جمهور کره جنوبی در خصوص رویکرد آمریکا در مذاکرات اتمی با کره شمالی اظهار داشت، واشنگتن در دور دوم مذاکرات ناگهان مواضع خود را علیه پیونگ‌یانگ شدت بخشید، در حالی که رویکرد «یا همه یا هیچ» در مذاکره با کره شمالی کارایی ندارد. واشنگتن باید در پی خلع سلاح تدریجی پیونگ‌یانگ باشد.
به گزارش فارس به نقل از«رویترز»  مون چانگ این افزود: «در حالی که رهبر کره شمالی بیش از حد مصمم بود که ترامپ را در زمینه متوقف کردن فعالیت مجتمع هسته‌ای  «یونگ بیون» متقاعد کند، اما این آمریکا بود که جهت حصول یک توافق بزرگ خواسته‌های بیش از حدی را  مطرح کرد.»
به دنبال شکست دور اخیر مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی، آژانس‌های اطلاعاتی کره جنوبی اعلام کردند شواهدی مبنی بر این وجود دارد که کره شمالی به طور محتمل  در حال بازسازی یک سایت موشکی است که پیشتر به آمریکا وعده تخریب آن‌را داده بود. گفتنی است آمریکایی‌ها گفته‌اند مذاکره و تبادل امتیاز گام به گام را قبول ندارند و ابتدا باید پیونگ یانگ به طور کامل خلع سلاح شود بعدا امتیاز بگیرد! روشی که با ایران هم در پیش گرفته‌ شد.